Gerdab.IR | گرداب

پرداخت مالیات از طریق بیتکوین در "ریو دو ژانیرو"

پرداخت مالیات از طریق بیتکوین در
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱

شهروندان این شهر برزیل از سال ۲۰۲۳ می‌توانند مالیات املاک خود را از طریق بیتکوین پرداخت کنند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، شهر ریو دو ژانیرو برزیل پرداخت مالیات از طریق بیتکوین را در زمینه املاک و مستغلات به رسمیت شناخته است.

این قانون جدید در زمینه مالیات ارز دیجیتال از سال ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد و وزیرتوسعه اقتصادی و نوآوری چیکائو بولهوس آن را اعلام کرده است.

این اقدام که از سوی شهردار این شهر ادواردو پایس پشتیبانی شده است، مورد استقبال صرافی‌های بین‌المللی قرار گرفته است. مدیرعامل بایننس شان پنگ ژائو اعلام کرده است که این شرکت دفتر جدیدی در این شهر باز خواهد کرد و در رابطه با اقدام شهردار ریو گفته است: «او کار خود را انجام داد. حال ما می‌خواهیم کاری که به عهده ماست انجام دهیم».

مدیرعامل بایننس اعلام کرده که ۹ روز پیش با شهردار ریو، پیرامون پذیرش پرداخت مالیات از طریق بیتکوین توافق کرده بود. این قانون ریو دو ژانیرو را به نخستین شهر برزیلی که پرداخت از طریق بیتکوین را رسمیت می‌بخشد، تبدیل می‌کند. در بیانیه شهرداری این شهر آمده است:

«برای اجرای این عملیات، شهرداری شرکت‌های متخصص در زمینه تبدیل ارز‌های دیجیتال به رئال برزیل را استخدام خواهد کرد. بدین شیوه شورای شهر تمام این مالیات‌ها را به شکل ارز رسمی کشور دریافت خواهد کرد».

این شهر همچنین برنامه‌هایی برای اضافه کردن سیاست‌های حکمرانی ان‌اف‌تی به فعالیت‌های خود دارد و می‌خواهد از ان‌اف‌تی برای بازار‌های گسترده‌ای، چون هنر، فرهنگ و توریسم استفاده کند.

در دی‌ماه سال گذشته، شرکت متا (فیسبوک سابق) که بزرگترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی در جهان را در اختیار دارد، یک توافق تجاری با مقامات برزیلی امضا کرد. برطبق این توافق متا موظف است سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای خدمات متعددی در حوزه بیتکوین و ارز‌های دیجیتال را برای برزیل طراحی و تولید کند.

منبع: کوین‌تلگراف