Gerdab.IR | گرداب

دولت روسیه به دنبال قانونی کردن استخراج ارز دیجیتال

دولت روسیه به دنبال قانونی کردن استخراج ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱

معاون وزیر انرژی روسیه درخواست کرد که هر چه سریع‌تر چارچوب قانونی مشخصی برای ارز دیجیتال در این کشور وضع شود و استخراج ارز دیجیتال به رسمیت شناخته شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، معاون وزیر انرژی روسیه، اوگنی گرابچک پیشنهاد داده است که خلأ قانونی درباره استخراج ارز دیجیتال در این کشور برداشته شود و مقررات شفافی در این زمینه وضع شود.

به تازگی مقامات روسیه صحبت‌هایی در زمینه پشتیبانی از ارز‌های دیجیتال کرده‌اند و این اقدام اخیر در ادامه این اتفاقات صورت گرفته است.

این مقام دولت روسیه که در نخستین کنفرانس ملی استخراج‌کنندگان قانونی ارز دیجیتال در شهر ایرکوتسک، حضور یافته بود، با حمایت از استخراج قانونی ارز دیجیتال، از قانون‌گذاران روسیه درخواست کرد که در اولین فرصت یک چارچوب قانونی برای این حوزه وضع کنند. معاون وزیر انرژی در این رابطه گفته است:

«خلأ قانونی در این حوزه باعث می‌شود که رگولاتوری و فهمیدن مقررات دشوار شود. این خلأ قانونی باید در اولین فرصت از میان برود. اگر می‌خواهیم با این فعالیت‌ها همراه باشیم و در واقعیت کنونی، هیچ راه دیگری هم نداریم، باید مقررات حقوقی جدید وضع کنیم و مفهوم استخراج ارز دیجیتال را نیز به این چارچوب قانونی اضافه کنیم».

گرابچک همچنین پیشنهاد داده است که بهتر است به مقامات محلی بخش‌های مختلف کشور روسیه اختیار قانون‌گذاری در این حوزه داده شود و این مقامات محلی باشند که پایگاه‌های استخراج و میزان مجاز مصرف انرژی را مشخص کنند. «شاید، باید با راهبرد‌های توسعه محلی هماهنگ شود و همچنین با سایر برنامه‌های صنعتی در سایر حوزه‌ها».

صحبت‌های این مقام روسیه باعث قرار گرفتن مسئله استخراج رمزارز در چشم‌انداز راهبردی فعلی دولت این کشور شده است. او همچنین عدم اعتقاد خود به توانایی بازار برای رگولاتوری کمیت و سهم عاملان استخراج را ابراز کرده است. پیش از ازین در ۲۱ مارچ، معاون نخست‌وزیر روسیه الکساندر نواک گفته بود که قانونی کردن استخراج رمزارز، «اقدامی عاقلانه» است. این گفته‌ها در ادامه حمایت‌هایی مقامات دولت روسیه از ارز‌های دیجیتال قرار می‌گیرند.

به تازگی یک کارگروه دومای روسیه درخواست کرده بود که «مقررات شفاف‌تری برای صنعت سرمایه‌های دیجیتال وضع شود» و این کار را موثرترین اقدام برای کم کردن خطرات پذیرش ارز دیجیتال در این کشور دانسته بود.
منبع: کوین‌تلگراف