Gerdab.IR | گرداب

ویتنام به زودی مقررات ارز دیجیتال را نهایی می‌کند

ویتنام به زودی مقررات ارز دیجیتال را نهایی می‌کند
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱

ویتنام در حال کار بر روی دستورالعمل‌های جدید است تا فعالیت‌های حوزه ارز دیجیتال در این کشور قانون‌مند شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مقامات ویتنام گامی دیگر در مسیر قانون‌گذاری در حوزه ارز‌های دیجیتال برداشته‌اند و به زودی چارچوب قانونی نحوه عملکرد سرمایه‌های دیجیتال و رمزارز‌ها در این کشور نهایی خواهد شد. به گفته معاون نخست وزیر این کشور، نهاد‌های مختلف دولتی برای ایجاد یک چارچوب قانونی برای ارز‌های دیجیتال مشغول همکاری هستند.

نهاد‌های مشارکت‌کننده در این پروژه شامل بانک مرکزی این کشور و وزارتخانه‌های دارایی، دادگستری و اطلاعات و ارتباطات هستند. هرچند که وزارت دارایی این کشور مسئول این پروژه خواهد بود و با سایر نهاد‌ها برای شناسایی اسناد حقوقی لازم برای قانون‌گذاری در این حوزه همکاری خواهد کرد.

وزارت دارایی همچنین یک برنامه زمانی مشخص برای اجرای این چارچوب قانونی مشخص کرده است. اما تاریخ اجرا شدن این قانون هنور برای عموم آشکار نشده است.

مقررات آتی قرار است مدیر رمزارز‌ها و سایر سرمایه‌های دیجیتال را در بگیرد و به‌طور کلی در ادامه دستور اجرایی نخست وزیر این کشور در سال ۲۰۱۷ است. در این سال نخست وزیر ویتنام برنامه مدیریت ارز‌های دیجیتال در این کشور را ابلاغ کرد. از آن زمان دولت ویتنام صنعت ارز‌های دیجیتال را با دقت دنبال کرده است. در سال ۲۰۱۸ یک دستور اجرایی دیگر صادر شد تا اداره‌ای برای بهبود مدیریت تراکنش‌های بیتکوین و سایر ارز‌ها ایجاد شود و بر خطرات احتمالی و تاثیرات این دسته سرمایه‌ها نظارت کند.

در سال ۲۰۲۰ نیز وزارت دارایی ویتنام یک واحد تحقیقاتی ویژه برای مطالعه و پیشنهاد راه‌های احتمالی برای مدیریت و رگولاتوری سرمایه‌های دیجیتال در این کشور به راه انداخت. این گروه تحقیقاتی شامل متخصصانی از نهاد‌های مختلف است. از جمله این نهاد‌ها می‌توان به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اداره مالیات، بانک مرکزی ویتنام و نهاد‌های حقوقی و مالی این کشور اشاره کرد.

این اقدام برای معرفی یک چارچوب جامع قانونی برای رگولاتوری فعالیت‌های ارز دیجیتال در ویتنام ریشه در افزایش توجهات در این کشور به ارز‌های دیجیتال و استخراج آن‌ها دارد. به گزارش چین‌آنالیسیس در سال گذشته ویتنام، هند و پاکستان در زمینه پذیرش ارز‌های دیجیتال پیشگام بودند و تراکنش‌های زیادی در این کشور‌ها ذخیره شده است.

در ماه سپتامبر نیز کریپتوپوتیتو گزارش داد که ویتنام رکورد بیشترین تقاضا برای استخراج سرمایه‌های دیجیتال را به نام خود زده است و افراد جدیدی به فعالیت استخراج در این کشور اضافه شده‌اند.

منبع: کریپتوپوتیتو