Gerdab.IR | گرداب

ترکیه به دنبال مجازات حبس ابد برای کلاهبردار ارز دیجیتال

ترکیه به دنبال مجازات حبس ابد برای کلاهبردار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱

موسس و مدیرعامل صرافی تودکس همچنان متواری است؛ این پروژه میلیون‌ها دلار از کاربران ترکیه کلاهبرداری کرده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، در دادگاهی غیابی که برای بررسی جرائم کلاهبرداری ارز دیجیتال در کشور ترکیه برگزار شده است، دادستان‌ها درخواست حبس ابد برای کلاهبرداران داشته‌اند.

برطبق گزارش‌ها، متهمان کسانی هستند که در کلاهبرداری ۱۰۸ میلیون دلاری صرافی تودکس دست داشته‌اند. متهم اصلی این پرونده فاروغ فاتح اوزر، موسس و مدیرعامل صرافی تودکس است که در حال حاضر تحت تعیقب است.

سال گذشته صرافی تودکس به کاربران خود اطلاع داد که برای ۴ الی ۵ روز آفلاین خواهد شد تا فرایند خریدی را انجام دهد. این پلتفرم که روزانه میلیون‌ها دلار تراکنش را رسیدگی می‌کرد، یکی از مطرح‌ترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال ترکیه بود.

این اقدام این صرافی باعث نگرانی کاربران در فضای مجازی شد و آن‌ها اعلام کردند که نمی‌توانند به حساب خود دسترسی داشته باشند و یا سرمایه‌های خود را انتقال دهند.

در نهایت با ورود نیرو‌های پلیس مشخص شد که کلاهبرداران سرمایه را از کشور خارج کرده‌اند. تخمین زده شده است که حدود ۲ میلیارد دلار پول سرمایه‌گذاری افراد، از دست رفته باشد. در آن زمان ۶۲ نفر دستگیر شدند و از آن‌ها بازجویی شده است.

در آن زمان مدیرعامل این صرافی ادعا کرد که او صرفا به مسافرت خارج از کشور پرداخته است تا به بحث و بررسی معاملات خود با سرمایه‌گذاران خارجی بپردازد و به زودی به ترکیه باز می‌گردد. اما دادستان‌ها او را متهم کرده‌اند که به آلبانی فرار کرده و یک هشدار قرمز برای دستگیری او در اینترپل ایجاد کرده‌اند.


منبع: CryptoSlate