Gerdab.IR | گرداب

ورود شرکت استارباکس به حوزه متاورس

ورود شرکت استارباکس به حوزه متاورس
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

شرکت استارباکس وارد دنیای متاورس می‌شود. مدیرعامل این شرکت توضیحی درباره جزئیات آن نداد، اما به زودی و قبل از پایان سال ۲۰۲۲ این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب،  کارآفرین میلیاردر و مدیرعامل استارباکس، هوارد شولتز، در جلسه‌ای اعلام کرد که شرکت استارباکس تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ وارد تجارت توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) می‌شود.

هرچند شولتز تاریخ دقیقی از زمان ورود شرکت استارباکس به دنیای ان‌اف‌تی ارائه نکرد، اما اطمینان داد که تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ این اتفاق خواهد افتاد. او اظهار داشت که حوزه ان‌اف‌تی به تازگی در حال گسترش است و شرکت استارباکس بهترین ابزار‌ها و مجموعه‌ها را برای کمک به گسترش هرچه بیشتر آن دارد.

شولتز حامی ارز‌های دیجیتال است. لازم به ذکر است که سایر شرکت‌های بزرگ و مهم نه تنها از پروژه‌های ان‌اف‌تی حمایت می‌کنند بلکه در متاورس، فروشگاه‌های خود را راه‌اندازی کرده و در دیگر پروژه‌های رمزارزی همکاری می‌کنند.

طبق گفته شولتز، استارباکس تنها یک برند مخصوص نوشیدنی نیست، بلکه شرکتی است با سال‌ها تجربه، سنت، تاریخ و مجموعه‌ای که ارزش جمع‌آوری و نگهداری دارد و یک هنرمند دیجیتال به تنهایی نمی‌تواند با آن رقابت کند؛ بنابراین اگر این شرکت بخواهد می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های ان‌اف‌تی در جهان را ایجاد کند.

حتی اگر استارباکس با دیگر برند‌های مشابه در صنعت مانند کوکاکولا، بادوایزر یا پپسی کولا شریک شود می‌تواند فرصت‌های تجاری بی‌شماری به دست آورد، مخصوصا اینکه این برند‌ها برای جلب رضایت مشتریان خود قوطی‌ها، بطری‌ها و نوشیدنی‌های خاص موردعلاقه‌شان را عرضه می‌کنند.

ارزش کلی شرکت استارباکس حدود ۹۶.۷ میلیارد دلار است، درحالی که ارزش شرکت اپن‌سی (OpenSea) که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده و در حوزه ان‌اف‌تی فعالیت می‌کند کمی بیشتر از ۱۳.۳ میلیارد دلار است. پس جای تعجب نیست که شرکت‌های بزرگ نیز بخواهند تا روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند.

وقتی بحث از فرصت‌های تجاری می‌شود، همه می‌توانند در متاورس و حوزه ان‌اف‌تی سرمایه‌گذاری کنند. یک شرکت خدمات مالی اعلام کرده است که در سال‌های آینده، ارزش این حوزه ممکن است به ۱۳ تریلیون دلار برسد که چند برابر ارزش فعلی شرکت استارباکس است.

منبع:
cryptopotato