آلفابت روز گذشته درآمد سه ماهه نخست۲۰۲۲ را اعلام کرد که ارقام آن کمتر از میزان پیش بینیهای کارشناسان بود.
به گزارش گرداب به نقل از رویترز، طی دو سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا و بسته شدن مغازهها و آنلاین شدن مردم، به ثروتی عظیم دست یافت. اما در سال جاری جنگ روسیه و اوکراین، افزایش تورم و کمبود محصولات سبب شده تبلیغ کنندگان برنامههای بازاریابی خود را رها کنند و به همین دلیل دستیابی به درآمدی بالاتر از سالهای قبل برای گوگل مشکل شده است.
به گفته روث پورات مدیر اشد مالی آلفابت، هنوز برای پیش بینی درباره رشد دوباره تبلیغات پس از کاهش فروش آن به دلیل جنگ زود است. همچنین او هشدار داد قدرتمندتر شدن دلار در سه ماهه جاری میلادی بیش از پیش به فروش آسیب زده است.
ارزش سهام آلفابت که طی دو سال گذشته حدود ۹۰ درصد رشد کرده بود، روز سه شنبه ۲.۵ درصد کاهش یافت. این شرکت اعلام کرد در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی فروش آن به ۶۸.۰۱ میلیارد دلار رسیده که ۲۳ درصد بالاتر از سال گذشته است. اما این رقم پایینتر از متوسط پیش بینی تحلیلگران مالی (۶۸.۱ میلیارد دلار) است.
از سوی دیگر فروش تبلیغات یوتیوب نیز ۶.۹ میلیارد دلار اعلام شده که این رقم از پیش بینی ۷.۵ میلیارد دلاری تحلیلگران بازار کمتر بوده است.