Gerdab.IR | گرداب

توییتر روزانه ۵۰۰ هزار حساب جعلی را مسدود می‌کند

توییتر روزانه ۵۰۰ هزار حساب جعلی را مسدود می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

مدیرعامل توییتر اعلام کرده است که آن‌ها روزانه هزاران هزار حساب جعلی را در این پلتفرم مسدود می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، ایلان ماسک همچنان متعهد به خریداری توییتر به ارزش ۴۴ میلیارد دلار است، اما این خرید را متوقف کرده است، زیرا که جزئیات تکان‌دهنده‌ای از وضعیت حساب‌های جعلی در این شبکه اجتماعی منتشر شده است.

اعلام شده که حساب‌های جعلی حداقل حدود ۵ درصد از کل کاربران این شبکه اجتماعی را در برمی‌گیرند. مدیرعامل توییتر حال به توضیح پیرامون مسئله اسپم و حساب جعلی در این شبکه پرداخته است و محاسبات این شرکت را علنی کرده است.

ایلان ماسک پس از اعلام خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر، بیانیه‌ای محکم منتشر کرد و از خصوصی کردن این شبکه تا باز کردن و شفاف کردن الگوریتم‌های انتشار محتوا در آن سخت گفت و وعده مسدود کردن کامل بات‌های اسپم را مطرح کرد.

به گزارش ابزار بررسی موسسه اسپارک‌تورو (SparkToro)، فی‌الواقع تقریبا نیمی از ۹۴ میلیون دنبال‌کننده خود ایلان ماسک در این شبکه اجتماعی جعلی هستند.

توییتر تخمین می‌زند که حساب‌های جعلی کمتر از ۵ درصد از کاربران فعال روزانه را شامل می‌شود و با احتساب این که این شبکه اجتماعی ۲۳۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد، ۱۱.۵ میلیون کاربر جعلی حداقل در این شبکه وجود دارد.

ماسک پس از به اشتراک گذاشتن گزارشی درباره تخمین حساب‌های جعلی در این شبکه اجتماعی گفت: «معامله توییتر به‌طور موقت متوقف شده است، زیرا جزئیاتی از پشتیبانی از حساب‌های جعلی و اسپم در این شبکه اجتماعی وجود دارد که کمتر از ۵ درصد از کاربران را شامل می‌شود». او همچنین تاکید کرد که او به اجرای معامله متعهد است.

مدیرعامل فعلی توییتر آگراوال، حال به بحث و گفتگو درباره نحوه مقابله این شبکه با حساب‌های جعلی پرداخته است:

«در درجه نخست شفاف بگویم، اسپم و حساب‌های جعلی تجربه بدی برای کاربران واقعی در شبکه توییتر به جا می‌گذارد و بنابراین می‌تواند به کسب‌وکار ما آسیب بزند. به همین خاطر ما شدیدا نسبت به شناسایی و حذف بیشتر محتوای جعلی در حد توان خود حساس هستیم. هرکسی که جز این بگوید، در اشتباه است».
او گفته است که امروزه کمپین‌های تولید محتوای جعلی و یا اسپم پیشرفته و هوشمندانه شده‌اند و شناسایی آن‌ها سخت است، زیرا که از ترکیبی هماهنگ از انسان و اتوماسیون استفاده می‌کنند و حساب‌های واقعی را به استفاده می‌گیرند تا کمپین خود را به پیش ببرند.

«ما بیش از نیم میلیون حساب جعلی را هر روز مسدود می‌کنیم؛ اغلب قبل از آن که کسی از شما آن حساب‌ها را بر روی توییتر حتی مشاهده کند. ما همچنین هر هفته میلیون‌ها حساب را قفل می‌کنیم، زیرا که مشکوک هستیم که اسپم باشند.

اگر آن‌ها نتوانند چالش‌های احراز هویت انسان بودن (کپچا، احراز هویت از طریق موبایل و ...) را رد کنند، حساب آن‌ها مسدود می‌شود.

چالش دشوار برای ما این است که حساب‌های زیادی که به نظر جعلی می‌رسد، فی‌الواقع انسان‌های واقعی هستند و بعضی از حساب‌های جعلی که خطرناک‌ترین هستند و بیشترین آسیب را وارد می‌سازند، ممکن است کاملا قانونی و درست در ظاهر به نظر بیاید».

ایلان ماسک اعلام کرده است که در صورتی که توییتر اثبات نکند که تعداد کاربران جعلی توییتر، کمتر از 5درصد است، معامله خرید توییتر را لغو می‌کند.


منبع: سایبرنیوز