Gerdab.IR | گرداب

شکایت صندوق بازنشستگی فلوریدا از ایلان ماسک؛ احتمال توقف فروش توییتر

شکایت صندوق بازنشستگی فلوریدا از ایلان ماسک؛ احتمال توقف فروش توییتر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

خرید توییتر توسط ایلان ماسک ممکن است با موانعی حقوقی روبرو شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، از سوی نهادی صنفی در آمریکا علیه ایلان ماسک شکوائیه‌ای صورت گرفته است که ممکن است باعث شود خرید توییتر توسط او تا سال 2025 به تعویق بیفتد. یک صندوق بازنشستگی در فلوریدا از این میلیاردر معروف شکایت کرده است.

در این شکوائیه صنفی که در دادگاه دلاور صورت گرفته است، صندوق بازنشستگی پلیس اورلاندو اعلام کرده است که قانون شهر دلاور یک ادغام سریع دو شرکت را منع کرده است.

توافق ایلان ماسک با سایر سهامداران توییتر از جمله مورگان استنلی و جک دورسی بر یک ادغام سریع شرکت معطوف شده است. حال این صندوق بازنشستگی مدعی است که این روند غیرقانونی است.

برطبق این شکایت این توافق از نظر فنی باعث می‌شود که ماسک مالک 9.2 درصد توییتر و مالک واقعی بیش از 15 درصد از سهام شرکت شود که این مسئله ادغام این دو بخش از سهام باید با تاخیر سه ساله روبرو شود مگر این که دو سوم سهامی که او در اختیار ندارند، این ادغام را بپذیرند.

مورگان استنلی به تنهایی مالک 8.8 درصد سهام توییتر است و دورسی دارای 2.2 درصد سهام است و خریداری این دو سهام توسط ماسک که امید می‌رود تا پایان سال تکمیل شود، یکی از بزرگترین اتفاقات حوزه فناوری است.

این خرید توییتر را به فهرست شرکت‌های متعلق به ایلان ماسک اضافه می‌کند او مالک شرکت‌های تسلا، بورینگ کو و اسپیس ایکس نیز هست.

این شکواییه علیه توییتر انجام گرفته است و به دنبال این است که ثابت کند مدیران این شرکت از وظایف مالی خود تخطی کرده‌اند و مسائل مالی و حقوقی را با یکدیگر خلط کرده‌اند. این شکوائیه علیه دورسی بنیان‌گذار توییتر و پاراگ آگراوال مدیرعامل فعلی این شرکت نیز تنظیم شده است.

زیرنظر ایلان ماسک توییتر قرار است میزان تبلیغات خود را از 90 درصد کل درآمد مجموع خود به 45 درصد کاهش دهد. تبلیغات باعث درآمد 12 میلیارد دلاری خواهد شد.

توییتر هفته پیش با خریداری سهام خود به قیمت 44 میلیارد دلار توسط ماسک موافقت کرد. این در حالی است که این شرکت در ابتدا رویکرد خصمانه‌ای نسبت به پیشنهاد ماسک اتخاذ کرده بود.
منبع: المیادین