Gerdab.IR | گرداب

آمریکا همکاری برنامه‌ها با یوان دیجیتال را تحریم می‌کند

آمریکا همکاری برنامه‌ها با یوان دیجیتال را تحریم می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

یوآن دیجیتال یکی از اصلی‌ترین رمزارز‌های ملی است که تا اندازه‌ای رواج داشته است. بانک مرکزی چین صادرکننده و ناظر این فرمت جدید مالی است که در بسیاری از مناطق چین شروع به فعالیت کرده است.

به گزارش گرداب، حال از کشور‌های غربی خبر می‌رسد که آمریکا به دنبال محدود کردن روند این ارز دیجیتال ملی هستند و می‌خواهند مانع از رواج و گسترش بین‌المللی یوآن دیجیتال شوند. تحلیل‌گران از یوآن دیجیتال به عنوان جایگزین دلار آمریکا در تجارت بین‌المللی یاد می‌کنند.

ایالات متحده به دنبال این است که گوگل و اپل را از پشتیبانی از برنامه‌هایی که امکان پرداخت با یوان دیجیتال چین را فراهم می‌کنند، منع کند.

سناتور‌های جمهوری‌خواه تام کاتن، مارکو روبیو و مایک براون از لایحه‌ای حمایت کردند که به دنبال آن است تا شرکت‌هایی را که فروشگاه‌های اپلیکیشن را اداره می‌کنند از فهرست کردن برنامه‌هایی که از پرداخت‌ها در یوان دیجیتال پشتیبانی می‌کنند در داخل ایالات متحده منع کنند.

هدف از این لایحه جلوگیری از جاسوسی ادعا شده است. سناتور کاتن خاطرنشان کرد که یک یوان دیجیتال می‌تواند به دولت چین امکان مشاهده بی‌درنگ تمام تراکنش‌های شبکه را بدهد.

به گفته سفارت چین که مقر آن در واشنگتن است، این لایحه نمونه دیگری از قلدری عمدی ایالات متحده از شرکت‌های خارجی با سوء استفاده از قدرت به دلایل غیرقابل دفاع از امنیت ملی است.