Gerdab.IR | گرداب

لایحه جدید ترکیه برای ارز‌های دیجیتال

لایحه جدید ترکیه برای ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱

لایحه جدید قرار است در طی هفته آتی در پارلمان مطرح شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به تازگی دولت ترکیه به دنبال تدوین لوایح جدیدی است که به قوه مجریه این کشور اجازه می‌دهد نظارت بیشتری بر بازار ارز‌های دیجیتال داشته باشد. این بدین‌معناست که مقررات جدیدی برای صرافی‌ها و کسب‌وکار‌های ارز دیجیتال وضع خواهد شد. این لایحه قرار است در طی هفته‌های آتی در پارلمان ترکیه بررسی و تصویب شود.

افزون بر این، قرار است بر نوعی از تراکنش‌های ارز دیجیتال مالیات وضع شود. این لایحه شامل قوانین بازبینی‌شده‌ای برای صرافی‌های جهانی نیز هست. این پلتفرم‌ها باید دفاتری در ترکیه احداث کنند و به‌طور رسمی به دولت این کشور مالیات دهند.

به علاوه، این لایحه قرار است رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان عرضه شود. جزئیات این اتفاق هنوز مشخص نشده است.

نرخ پذیرش ارز دیجیتال در طی سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته است. از حوزه املاک و مستغلات تا برند‌های برجسته پوشاک، مجموعه وسیعی از کسب‌وکار‌ها به ارز دیجیتال رو آورده‌اند. افراد عادی نیز به این حوزه رو آورده بودند.

ترکیه به‌طور خاص شاهد افزایش استفاده از بیتکوین بوده است. اخیرا در طی بازی فوتبال بشیکتاش و فنرباغچه که به دربی استانبول معروف است، داور بازی از یک سکه با لوگوی بیتکوین استفاده کرد.

این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که ارز‌های دیجیتال در ترکیه فراگیر شده‌اند. اما، فعالان حوزه ارز دیجیتال در این کشور به تازگی بر سر مسئله احتمال گرفتن مالیات از این بازار، ابراز نگرانی کرده‌اند. اطلاعات دقیقی درباره نحوه اجرایی شدن قانون مالیات از ارز دیجیتال در این کشور اعلام نشده است. با این‌حال انتظار می‌رود که با توجه به تورم موجود در ترکیه، روی آوردن به ارز دیجیتال افزایش یابد.

منبع: watcher