Gerdab.IR | گرداب

درخواست وزیر خزانه‌داری آمریکا برای قانون‌گذاری در ارز‌های دیجیتال

درخواست وزیر خزانه‌داری آمریکا برای قانون‌گذاری در ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

جانت یلن خواستار ایجاد مقرراتی برای ارز‌های دیجیتال شد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به گفته جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، دارایی‌های دیجیتال گزینه‌های «بسیار پرخطر» برای گنجاندن در برنامه‌های بازنشستگی پس‌اندازکنندگان عادی هستند و کنگره باید برای مقابله با این خطر اقدام کند.

یلن این اظهارات را در پاسخ اعلام اخیر Fidelity Investments مبنی بر اینکه گزینه ارز دیجیتال را در برنامه‌های بازنشستگی گنجانده است، بیان کرد. در ماه آپریل، Fidelity قصد خود را برای ارائه حساب‌های بیتکوین برای ۴۰۱ هزار نفر در اواخر سال جاری اعلام کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره این اقدام هشدار داده است.

برنامه‌های پس انداز تنظیم شده است، بنابراین موضع وزیر خزانه داری درمورد طرح جدید Fidelity نباید عجیب به نظر برسد. وزارت کار ایالات متحده همچنین نسبت به قرار دادن ارز‌های دیجیتال در حساب‌های ۴۰۱ هزار نفر هشدار داده است که نشان دهنده مخالفت او است.

از سوی دیگر سناتور سینتیا لومیس اخیراً در مورد اینکه آیا بیت کوین باید در طرح بازنشستگی ۴۰۱ هزار نفر گنجانده شود، بحث کرد، به طوری که برخی از کارکنان ایالات متحده بخشی از دستمزد خود را به حساب‌های خود اختصاص دادند تا برای بازنشستگی پس انداز کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان یکی از نهاد‌های مخالف ارز دیجیتال شناخته می‌شود که مخالف پذیرش شتاب‌زده این ارز‌ها در زندگی روزمره افراد است. پیش از این، وزارت خزانه‌داری بار‌ها از کنگره آمریکا درخواست ایجاد مقررات سفت‌وسخت در این باره کرده بود.

منبع: usa.today