Gerdab.IR | گرداب

مک‌کنزی: متاورس تا سال ۲۰۳۰، ۵ تریلیارد دلار ارزش خواهد داشت

مک‌کنزی: متاورس تا سال ۲۰۳۰، ۵ تریلیارد دلار ارزش خواهد داشت
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

موسسه مشاوره امور مالی مک‌کنزی پیش‌بینی کرده است که متاورس تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند تا ۵ تریلیارد دلار ارزش تولید کند. افزون بر این، بیش از ۸۰ درصد اقتصاد تحت تاثیر فعالیت‌های متاورس قرار خواهد گرفت.

به گزارش گرداب، مک‌کینزی اند کمپانی McKinsey & Company یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌هایی است که در حوزه‌های مدیریتی خدمات مشاوره ارائه می‌دهد. این موسسه در مشاوره‌های خود عمدتاً بر سطوح ارشد مدیریتی تمرکز می‌کند و در سراسر جهان به کسب و کار‌ها، نهاد‌ها و حتی دولت‌های مختلف مشاوره می‌دهد. مک کینزی را یکی از معتبر‌ترین موسسات مشاوره‌ای در سراسر جهان می‌شناسند.

این موسسه هفته پیش گزارشی منتشر کرد با عنوان «تولید ارزش در متاورس» که در آن گفته شده بود:
«تحقیق ما با پیمایش بیش از ۳۴۰۰ مشتری و مدیر اجرایی درباره پذیرش متاورس، ظرفیت‌های آن و تغییراتی که به همراه می‌آورد، آغاز شد. ما همچنین با ۱۳ مدیر ارشد و متخصص متاورس مصاحبه کردیم».

برطبق این گزارش «تا سال ۲۰۳۰ کاملا محتمل است که بیش از ۵۰ درصد از رویداد‌های زنده در متاورس برگزار شود».

افزون بر این بیش از ۸۰ درصد اقتصاد تحت تاثیر فعالیت‌های متاورس قرار خواهد گرفت و اغلب فرایند آموزش، توسعه و همکاری می‌تواند در متاورس صورت گیرد. علاوه بر این مک‌کنزی می‌گوید: «انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ به‌طور میانگین کاربران اینترنتی روزانه تا ۶ ساعت را در متاورس حضور داشته باشد».

هم‌اکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲ به متاورس وارد شده است. در سال ۲۰۲۱ این میزان ۵۷ میلیون دلار بود.

«درحالی که تخمین‌ها بسیار متنوع هستند، پیش‌بینی می‌کنیم متاورس تا سال ۲۰۳۰ یبش از ۵ تریلیارد دلار ارزش افزوده تولید خواهد کرد. تخمین ما بر تاثیر بالقوه متاورس تا سال ۲۰۳۰ برپایه دیدگاه مشتریان و استفاده‌های شرکتی از متاورس است و از بحث و گفتگو با حدود ۲۰ متخصص داخلی و خارجی به دست آمده است. به بیان مختصر پیش‌بینی ما این است که پیش‌بینی ما بهترین تخمینی است که بر پایه عدم قطعیت تکنیکی، قانون‌گذاری و اجتماعی می‌توان ارائه کرد».

منبع: Bitcoin.com