Gerdab.IR | گرداب

افشاگر فیسبوک به دنبال آموزش حقوقی برای مقابله با این شبکه اجتماعی

افشاگر فیسبوک به دنبال آموزش حقوقی برای مقابله با این شبکه اجتماعی
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱

فرانسیس هوگان می‌خواهد پروژه‌ای غیرانتفاعی برای مقابله انحصارطلبی این غول فناوری ایجاد کند.

به گزارش گرداب، فرانسیس هوگان، افشاگری که اسناد داخلی و داده‌های درونی فیسبوک را منتشر کرد و در دادگاه علیه رفتار این شبکه اجتماعی شهادت داد، اکنون به دنبال ایجاد پروژه‌ای غیرانتفاعی است تا شرکت‌هایی مانند متا را مجبور به پاسخگویی کنند.

این پروژه که هوگان آن را «فراتر از صفحه نمایش» خوانده است، به دنبال رسیدن به سه هدف است: آموزش حقوقی وکلا برای مقابله احتمالی علیه شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی، تشویق سرمایه‌گذاران به مشاهده مسئولیت‌پذیری شبکه فناوری قبل از سرمایه‌گذاری در آن و نشان دادن نحوه عملکرد این شبکه‌ها و پلتفرم‌ها به محققان و قانون‌گذاران.

به گزارش پولیتیکو هوگان در حال حاضر به همراه دو نفر دیگر در این پروژه فعالیت می‌کند و به دنبال پیدا کردن سرمایه ۵ میلیون دلاری برای آغاز پروژه است. در این گزارش همچنین تاکید شده است که او از حامیان ناشناسی مبالغی را دریافت کرده است.

هوگان امید دارد که این پروژه بتواند به وکلا کمک کند که علیه شبکه‌های اجتماعی شکایت حقوقی اقامه کنند و دقیقا بدانند که در چه زمینه‌ای باید ورود کنند. او همچنین می‌خواهد معیاری ایجاد کند که سرمایه‌گذاران بتوانند برای مقایسه این که کدام شرکت‌ها داده‌های کاربران را ایمن نگه می‌دارند از آن برای مقایسه شرکت‌ها استفاده کنند.

هدف اصلی این پروژه، اما مقابله با انحصار شبکه‌های اجتماعی است و او می‌خواهد نشان دهد که در زیر پوست جذاب این شبکه‌های اجتماعی، چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است؛ پلتفرم‌ها و الگوریتم‌های آن‌ها در واقع چگونه رفتار می‌کنند و چطور باعث رواج اطلاعات نادرست در جامعه می‌شوند و تاثیرات روانی بسیار زیادی بر کاربران دارند.

منبع: نشریه ورج