Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی در نیجریه به پیشرفت اقتصادی این کشور کمک می‌کند

راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی در نیجریه به پیشرفت اقتصادی این کشور کمک می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱

گادوین امفیله، رئیس بانک مرکزی نیجریه، گفته است که ارز دیجیتال ملی این کشور e-naira که به تازگی ارائه شده است، تضمین می‌کند که نیجریه در دنیای دیجیتالی حضوری مستمر خواهد داشت.

به گزارش گرداب، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی می‌تواند باعث کاهش دریافت و ارسال پول به کشور نیجریه و سایر کشور‌های منطقه صحرای آفریقا شود.

این نهاد غربی اعلام کرده است که منطقه صحرا یکی از پرهزینه‌ترین مناطق برای انتقال پول است و میانگین هزینه انتقال اندکی کمتر از ۸ درصد مبلغ انتقال است. ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌تواند باعث شود این فرایند تسهیل شود و هزینه انتقال را تا حد زیادی کاهش دهد.

به تازگی کشور نیجریه از ارز دیجیتال ملی خود با نام e-naira رونمایی کرده است و سایر کشور‌های آفریقایی نیز در حال توسعه ارز دیجیتال ملی هستند. صندوق بین‌المللی پول معتقد است که این اقدام می‌تواند باعث تسهیل تراکنش‌های فرامرزی در این منطقه شود.

در گزارشی که اخیرا منتشر شده آمده است، ارائه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در نظام اقتصادی این کشور، باعث خواهد شد که فعالیت‌های تجاری و سرمایه گذاری این کشور تقویت شود.

در راه اندازی CBDC در اکتبر ۲۰۲۱، رئیس جمهور این کشور، محمدو بوهاری، به طور مشابه معرفی e-naira را به عنوان چیزی که منجر به رشد ۲۹ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی نیجریه در ۱۰ سال می‌شود تبلیغ کرد.

علاوه بر اظهارات اطمینان بخش، CBN از رویداد‌های مختلفی که میزبانی کرده است به عنوان پلتفرم‌هایی برای ترویج استفاده از CBDC استفاده کرده است. آخرین رویداد از این دست، هکاتون "eNaira - دروازه آفریقا به یک اقتصاد دیجیتال" است که قرار است از ۲۷ ژوئن آغاز شود و تا ۲۱ جولای ادامه داشته باشد.

منبع: بیزینس تودی