Gerdab.IR | گرداب

نشت داده‌های ۵.۴ میلیون حساب توییتر توسط هکر‌ها

نشت داده‌های ۵.۴ میلیون حساب توییتر توسط هکر‌ها
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

پس از آن که هکرها در دارک وب، اقدام به فروش اطلاعات به سرقت‌رفته کاربران توییتر کردند، این شبکه اجتماعی پس از چندین ماه به نشت عظیم داده‌های کاربرانش اعتراف کرد.

به گزارش گرداب، کمپانی آمریکایی توییتر که شبکه اجتماعی متن‌محور را اداره می‌کند تایید کرده است که هکرها توانسته‌اند از آسیب‌پذیری موجود در این پلتفرم سوءاستفاده کرده و داده‌های شخصی کاربران در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

این شرکت این نشت اطلاعات را در مقیاسی جهانی آسیب‌زننده دانسته است. هنوز به‌طور دقیق معلوم نیست چه تعداد حساب‌های توییتر در معرض خطر قرار گرفته‌اند، اما برآوردها حاکی از آن است که حداقل 5.4 میلیون حساب کاربر قربانی این ماجرا هستند.

برطبق بیانیه بلاگی این شرکت، براساس این آسیب‌پذیری هکرها با ساخت حساب‌های جعلی توانسته‌اند اطلاعات شخصی کاربران را به چنگ بیاورند. گزارش شده است که براین اساس هکرها توانسته‌اند به شماره تلفن یا ایمیل کاربران که از آن طریق حساب خود را ساخته بودند، دسترسی پیدا کنند.

سخنگوی توییتر اعلام کرده است که رمزهای عبور کاربران در معرض خطر قرار نگرفته‌اند. توییتر همچنین اعلام کرده است که این نفوذ امنیتی در ابتدای سال جاری میلادی (دی ماه 1400) اتفاق افتاده است.

به تازگی خبرهایی مبنی بر فروش اطلاعات کاربران توییتر در پنل‌های هکری منتشر شده بود و در نتیجه آن توییتر بعد از گذشت چندین ماه، هک شدن بزرگ خود را تایید کرده است.

حدود دو هفته گذشته هکری با نام «Devil» اقدام به فروش آدرس ایمیل و شماره تلفن مرتبط با حساب‌های توییتر کرده بود. هکر این اطلاعات را به قیمت 30 هزار دلار به فروش می‌رساند.

آسیب‌پذیری ذکر شده پلتفرم توییتر پیش از این توسط محققان امنیتی آشکار شده بود و چند ماه پیش‌، هکرهای اخلاقی آن را شناسایی کرده بود. توییتر به این هکرها 5 هزار دلار به عنوان پاداش داده بود. توییتر اعلام کرده است که این آسیب‌پذیری را برطرف کرده است.

به نظر می‌رسد سیاست اخیر این شرکت و ماجرای فروش آن به ایلان ماسک، باعث شده است که این شرکت نه تنها خبر نشت اطلاعات را رسانه‌ای نکند، بلکه هیچ هشداری نیز به کاربرانی که در معرض خطر قرار گرفته بودند، صادر نکند.

منبع: hackread