Gerdab.IR | گرداب

محکومیت گوگل به گمراه‌کننده بودن تنظیمات ردیابی مکانی بر روی اندروید

محکومیت گوگل به گمراه‌کننده بودن تنظیمات ردیابی مکانی بر روی اندروید
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

گوگل شرکت آمریکایی موظف به پرداخت جریمه 40 میلیون دلاری شده است.

به گزارش گرداب، رگولاتوری استرالیا گوگل را به خاطر گمراه‌کننده بودن اقداماتش در زمینه ردیابی مکانی کاربران بر روی سیستم عامل اندروید محکوم کرده است. این رگولاتوری گوگل را متهم کرده است که بدون رضایت مستقیم کاربر به اطلاعات شخصی آنها دسترسی دارد.

گوگل به خاطر تنظیمات اندروید که از حدود 5 سال پیش انجام شده است، در استرالیا 60 میلیون دلار استرالیا (معادل 40 میلیون دلار آمریکا) جریمه شده است. از نظر رگولاتوری استرالیا، گوگل مشتریان خود را درباره داده‌های مکانی گمراه کرده است.

رگولاتوری استرالیا با عنوان کمیسیون رقابت و مشتری از اکتبر 2019 اقدامات حقوقی خود علیه گوگل را آغاز کرده بود و این غول فناوری را به خاطر جمع‌آوری و استفاده از داده‌های شخصی کاربران به شیوه‌ای گمراه‌کننده در طی سالهای 2017-2018 به دادگاه کشاند.

دادگاه در سال 2021 گوگل را نقض قانون حقوق مشتری این کشور متهم کرد. تعدادی از کاربران اندروید، نشان دادند که تنظیمات «تاریخچه مکانی» تنها تنظیمات بر روی حساب گوگل آنها بوده است و تعیین کرده است که این شرکت از داده‌های مکانی آنها استفاده تجاری کند و آنها را ذخیره کند.

گوگل کاربران سرویس‌های خود بر اندروید را گمراه کرده است و به‌گونه‌ای رفتار کرده است که گویا تنظیمات دیگری مربوط به «وب و فعالیت برنامه‌ها» بوده است که جمع‌آوری داده مکانی کاربران را فعال کرده است. این سرویس به‌طور پیش‌فرض فعال بوده است.

منبع: المیادین