Gerdab.IR | گرداب

افزایش تهدید مجریان قانون از سوی شبکه های اجتماعی در آمریکا

افزایش تهدید مجریان قانون از سوی  شبکه های اجتماعی در آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

رهبران کمیته نظارت مجلس آمریکا از شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، توییتر و تیک تاک خواسته اند به سرعت اقداماتی درباره تهدید‌های آنلاین فزاینده علیه نیرو‌های مجری قانون انجام دهند.

به گزارش گرداب به نقل از ورج، این تهدیدات پس از آن افزایش یافت که «اف بی آی» خانه دونالد ترامپ (رییس جمهور سابق آمریکا) در ایالت فلوریدا را جستجو کرد.

در همین راستا قانونگذاران روز گذشته نامه‌ای به ۸ شبکه اجتماعی بزرگ ارسال کردند و خواستار اطلاعات دقیقی درباره تعداد تهدید‌ها علیه نیرو‌های مجریان قانون در پلتفرم هایشان طی هفته‌های گذشته شدند. تحقیقات این کمیته شامل پلتفرم‌های بزرگی مانند فیس بوک، توئیتر و تیک تاک می‌شود. اما رقبای این شبکه‌های اجتماعی که از حزب راستگرا پشتیبانی می‌کنند مانند Gab، GETTER، Rumble و شبکه اجتماعی خود ترامپ (تروث) را نیز شامل می‌شود.

در این نامه از هر پلتفرم خواسته شده جزئیات مربوط به نحوه شناسایی و واکنش نسبت به تهدید‌های آنلاین را اعلام کنند. همچنین قانونگذاران خواستار کپی‌هایی از هرگونه تبلیغاتی شده اند که همراه پست‌هایی درباره مقامات مجری قانون به نمایش درآمده اند. همچنین نمایندگان به چند پست اشاره کردند که کاربران توئیتر و «تروث» منتشر کرده و خواهان جنگ مدنی و خشونت علیه نیرو‌های قانون شده بودند. در این میان برخی نمایندگان جمهوری خواه از جمله پل گوسار و مارجری تایلور گرین در پست‌هایی از کنگره خواسته بودند نیروی فاسد «اف بی آی» را نابود کند.

نامه مذکور در حالی ارسال شده که یک هفته قبل مقامات فدرال درباره افزایش تعداد تهدید‌های آنلاین علیه نیرو‌های مجری قانون هشدار دادند. سازمان اف بی آی و وزارت امنیت میهن آمریکا جمعه گذشته بولتن اطلاعاتی مشترکی را با مقامات مجری قانون ایالتی و محلی در سراسر کشور به اشتراک گذاشتند که افزایش این تهدید‌ها را برجسته کرده بود. به گفته این مقامات افزایش تهدید‌های آنلاین ممکن است به خشونت علیه مجریان قانون منجر شود.