Gerdab.IR | گرداب

جریمه سنگین برای استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در روسیه

جریمه سنگین برای استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در روسیه
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

استخراج‌کنندگان غیرقانونی ارز دیجیتال در منطقه ایرکوتسک واقع در سیبری روسیه ممکن است با جریمه ۱.۷ میلیون دلاری روبرو شوند.

به گزارش گرداب، استخراج رمزارزها برای بسیاری از شرکت‌ ها در مناطق غنی از انرژی روسیه به یک تجارت سودآور و حتی منبع درآمدی جایگزین برای مردم عادی روسیه تبدیل شده است.

علیرغم اینکه نرخ‌ های برق برای مصارف تجاری عموماً پایین می باشد، اما با این وجود بسیاری وسوسه شده‌ اند که رمزارزها را با برق ارزانتر خانگی یا حتی انرژی دزدیده شده استخراج کنند.

مقامات ایرکوتسک (Irkutsk)، یک استان سیبری با منابع انرژی فراوان که نرخ برق در آنجا از 0.01 دلار به ازای هر کیلووات ساعت در نواحی روستایی شروع می شود، به دنبال کشف و ظبط عملیات استخراج غیرقانونی هستند. اخیر ماینرهای غیرقانونی باعث افزایش مصرف در مناطق مسکونی و صنعتی شده است که ظاهراً منجر به خرابی ها و قطعی های مکرر در سراسر منطقه شده است.

تنها در سال جاری، شرکت های توزیع برق محلی 400 شکایت علیه ماینرهایی که به طور غیرقانونی از برق یارانه ای برای مردم استفاده کرده اند یا سخت افزار خود را به طور غیرقانونی به شبکه متصل کرده اند، مطرح کرده اند.

در همین حال، دادگاه ها جریمه هایی را به مبلغ تقریباً 100 میلیون روبل (نزدیک به 1.7 میلیون دلار در زمان نگارش) برای ماینرها در این منطقه تعیین کرده اند. طبق گزارشی که در ژانویه (دی 1400) ارائه شده بود، تنها شرکت برق منطقه ای Irkutskenergosbyt به دنبال درخواست خسارت 63 میلیون روبلی (تقریباً 800000 دلاری) از ماینرهای غیرقانونی بوده است.

منبع: bitcoin.com