Gerdab.IR | گرداب

کانال نژادپرست ترین یوتیوبر بریتانیا بسته شد

کانال نژادپرست ترین یوتیوبر بریتانیا بسته شد
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

یوتیوب کانالی را که توسط یک افراطی موسوم به «نژادپرست‌ترین یوتیوبر بریتانیا» به دلیل نقض خط مشی‌های نفرت‌پراکنی استفاده می‌شد، بسته است.

به گزارش گرداب، جیمز اونز، 37 ساله، برای دور زدن نظارت خودکار بر روی پلتفرم ویدیویی و پخش حملات علیه یهودیان و سیاه‌پوستان، از کلمات رمز و تعابیر استفاده می‌کرد.

یوتیوب گفت که کانال مورد استفاده این افراط‌گرا را که تحت نام رمز «آیت الله» فعالیت می‌کرد، متوقف کرده است. یک شرکت متعلق به گوگل که قبل از فسخ توسط تایمز با آن تماس گرفته شد گفت که کانال تولله ویژن آیت الله، سیاست‌های نفرت‌پراکنی را نقض کرده است.

پس از بررسی، ما به سرعت کانال Tollahvision را به دلیل نقض مکرر خط‌مشی و سخنان مشوق عداوت و تنفر که بر اساس ویژگی‌های خاص، محتوایی را تولید می‌کرد که خشونت یا نفرت علیه افراد یا گروه‌ها را ترویج می‌کند، بستیم. سخنگوی یوتیوب گفت: ما این خط‌مشی را با جدیت اجرا می‌کنیم و بیش از 95000 ویدیو را به دلیل نقض خط‌مشی سخنان مشوق نفرت ما، در سه ماه اول سال 2022 حذف کردیم.

Red Flare یک گروه مستقل که جناح راست افراطی در بریتانیا را افشا می‌کند، از سال 2020 محتوای تولید شده توسط اونز را که از یک نمایه جعلی استفاده کرده و صدای خود را با لهجه پنهان کرده بود، ردیابی کرده است. سخنگوی این گروه گفت: «جیمز اونز نژادپرست‌ترین یوتیوبر بریتانیا است. درجه زشت‌نمایی، کینه‌توزی، نوع خشم شدیدی که با آن درباره اقلیت‌های قومی، یهودیان، چپ‌ها صحبت می‌کند، در میان همسالانش بی‌نظیر است.»

استفاده از تعبیرها و کلمات رمز می‌تواند به محتوای افراطی کمک کند تا در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، با تکنیکی که به طور گسترده توسط راست افراطی در ایالات متحده به کار می‌رود، اعتدال را از بین ببرد.

Red Flare گفت کانال Tollahvision که در دسامبر 2019 راه‌اندازی شد، قبل از بسته شدن بیش از 400000 بازدید داشته است.

اونز در تماس با گاردین گفت:«من مفهوم نژادپرستی را کاملاً رد می‌کنم. حفاظت به خصوص از مردم خود، طبیعی‌ترین سالم‌ترین چیز در جهان است. نژادپرستی فقط یک افترای ضد سفیدپوستان است. این یک سلاح آزار روانی جمعی است که برای جلوگیری از تفکر و عمل سفیدپوستان در راستای منافع خود در حالی که حاکمیت و سرزمین ما از ما گرفته شده است، ابداع  و به کار گرفته شده است.»

____________________

منبع: گاردین