Gerdab.IR | گرداب

هم‌قدم با زائرین حسینی؛ خدمات اپراتور‌های همراه در ایام اربعین

هم‌قدم با زائرین حسینی؛ خدمات اپراتور‌های همراه در ایام اربعین
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

با نزدیکی ایام سوگواری اربعین اپراتور‌های تلفن‌همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) خدماتی در راستای تسهیل ارتباط و کاهش نرخ تعرفه‌های زائرین اربعین ارائه می‌دهد.

به گزارش گرداب، پیاده‌روی اربعین یکی از آیین‌های مهم مسلمانان جهان و بزرگترین اجتماع سالیانه‌ی عزاداران حسینی به‌شمار می‌رود. همانند سال‌های گذشته با نزدیکی این ایام میلیون‌ها زائر با ملیت‌های گوناگون به سمت کربلا عازم می‌شوند. یکی از مهمترین دغدغه‌های زائرین اربعین پس از خروج از کشور گران‌بودن نرخ تعرفه‌های اپراتور‌های تلفن‌همراه است. بدین منظور شرکت مخابرات و اپراتور‌های تلفن‌همراه خدماتی را در جهت تسهیل ارتباط زائران در نظر گرفته‌اند.

همراه اول، همراه با زائران کربلا

 

هم‌قدم با زائرین حسینی؛ خدمات و امکانات اپراتور‌ها در ایام اربعین

 

براساس اعلام اپراتور "همراه‌اول" مشترکینی که قصد سفر به کربلا را در این ایام دارند می‌توانند از سیم‌کارت خود استفاده کرده و از بسته‌های تخفیف‌دار ویژه رومینگ اربعین استفاده کنند. باتوجه به تخفیف‌های درنظرگرفته شده و همچنین ۷۵ درصد تخفیف نسبت به سال قبل، نرخ «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه ۹ هزار تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه ۶ هزار تومان»، «تعرفه ارسال پیامک ۱۳۰۰ تومان»، و به ازای هر «مگابایت اینترنت ۵۰۰ تومان» است.

همچنین این اپراتور برای تسهیل ارتباط زائران دو بسته رومینگ ویژه اربعین با نام‌های "دیتای نامحدود" و "اقتصادی زائر" نظر گرفته است. بسته اول، بسته هفت روزه «نامحدود» با امکانات ۲۵۰ پیامک هدیه و ۲۵ دقیقه مکالمه هدیه با قیمت ۳۵۰ هزارتومان به مشترکان ارائه شده است. بسته دیگر، بسته "اقتصادی زائر" با ۱۵۰ مگابایت اینترنت رومینگ عراق به همراه ۵۰ پیامک هدیه و ۱۰ دقیقه مکالمه هدیه به قیمت ۱۰۰ هزارتومان به مشترکین این اپراتور‌ها ارائه شده است.

شایان ذکر است که که براساس اعلام این اپراتور مشترکین از تاریخ ۱۳ تا ۳۰ شهریور می‌توانند از بسته‌های تخفیفی بهره‌مند شوند. اما توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از این امکانات بین‌المللی زائران باید پیش از خروج از مرز با شماره‌گیری کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۰ مربع» یا با مراجعه به نرم‌افزار این اپراتور از فعال شدن سرویس رومینگ درخواستی خود اطمینان حاصل نمایند. گفتنی است که زائران می‌توانند از طریق مراجعه به سه درگاه پرداخت همراه اول، درگاه‌های «ستاره ۱ مربع»، «فروشگاه آنلاین همراه‌اول» و «اپلیکیشن همراه من» به خرید بسته رومینگ اقدام کنند.

خدمات ویژه ایرانسل در اربعین

 

هم‌قدم با زائرین حسینی؛ خدمات و امکانات اپراتور‌ها در ایام اربعین

اپراتور ایرانسل نیز به ارائه خدماتی در زمینه کاهش دغدغه‌های زائران اربعین در طول پیاده‌روی پرداخته است. مشترکین ایرانسلی که قصد سفر به کربلا را دارند می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری «ستاره ۴۰ مربع» یا با استفاده از اپلیکیشن آن یک بسته یک گیگابایتی رایگان ۷ روزه مورد استفاده در مناطق مرزی دریافت کنند. همچنین در مناطق مرزی کیوسک‌های ویژه‌ای برای اتصال مشترکین به وای‎‌فای رایگان وجود دارد. زائرین ایرانسلی برای اتصال به وای‌فای عدد یک را به شماره ۱۱۵۵ ارسال کنند. قابل ذکر است که کاربران غیرایرانسلی نیز می‌توانند با ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۰۱۱۵۵ از خدمات وای‌فای رایگان اپراتور ایرانسل بهره ببرند.

همچنین نرخ تعرفه‌ی این اپراتور به شرح زیر است:
نرخ «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه ۹ هزار تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه ۶ هزار تومان»، «تعرفه ارسال پیامک ۱۳۰۰ تومان»، و به ازای هر «مگابایت اینترنت ۵۰۰ تومان» است.

گفتنی است که بسته‌های اینترنت رومینگ ویژه این ایام از طریق کد دستوری ستاره ۱۱۱۱ مربع و اپلیکیشن این اپراتور فعال می‌شوند. همچنین ایرانسل با طراحی و تعریف دو بسته به ترتیب ۶۰۰ مگابایتی و یک گیگابایتی با قیمت‌های ۲۵۰ و ۳۹۰ هزارتومان به تسهیل ارتباط زائران در کشور عراق پرداخته است.

به یاد داشته باشید که بسته‌های اینترنت فعالی در ایران به هیچ‌وجه در کشور عراق قابل استفاده نخواهند بود. همچنین کارشناسان این اپراتور با حضور در کانتر‌های ویژه در مناطق مرزی شهر‌های مهران (بلوار کربلا نرسیده به پل زائر و نیز میدان اربعین)، قصرشیرین (مرز خسروی، ورودی گمرک جنب مسجد)، چذابه (عمود ۵۳ در محل استقرار موکب‌های حسینی)، شلمچه (پایانه اصلی پایانه مرزی)، تمرچین (جنب کارخانه قند پیرانشهر) و همچنین در شهر‌های نجف (مقبرة‌الحکیم) و کربلا (سیدجوده و خیابان میثم تمار) و همچنین با حضور در طول مسیر پیاده روی اربعین (عمود‌های ۱، ۲۰۲، ۴۹۴، ۷۸۰، ۱۱۲۰)
آماده پاسخگویی و حل مشکلات احتمالی مشترکین ایرانسل هستند.

 

رایتل؛ مدیریت هزینه‌های ارتباطی

 

هم‌قدم با زائرین حسینی؛ خدمات و امکانات اپراتور‌ها در ایام اربعین

 

اپراتور رایتل نیز به مناسبت این ایام خدماتی را برای مشترکین خود اعلام کرده است. قابل ذکر است که این اپراتور بسته‌های اینترنت رومینگ برای صرفه جویی در هزینه‌های زائرین در نظر گرفته است که در جدول زیر قابل مشاهده است:


هم‌قدم با زائرین حسینی؛ خدمات و امکانات اپراتور‌ها در ایام اربعین

همچنین تعرفه‌های تخفیفی رومینگ بین الملل رایتل در کشور عراق به شرح زیر است:


هم‌قدم با زائرین حسینی؛ خدمات و امکانات اپراتور‌ها در ایام اربعین

به یاد داشته باشید که طبق اعلام این اپراتور تعرفه‌های ارائه شده به ریال و بدون احتساب مالیات برارزش افزوده است. در هنگام استفاده از این سرویس، هزینه تماس از زمان آغاز برقراری ارتباط با مقصد و بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود. به عبارتی برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه تماس محاسبه خواهد شد.

قابل ذکر است که مشترکین با مراجعه به اپلیکیشن رایتل من و یا کد دستوری #۲۰۰* می‌توانند به افزایش اعتبار خود در کشور اقدام کنند.

شایان ذکر است که اپراتور رایتل برای زائران اربعین ۱۰۰ مگابایت اینترنت رایگان در نظر گرفته است که در شبکه korek عراق قابل دسترسی است. همچنین با استقرار کانتر‌هایی در مسیر پیاده‌روی اربعین به پاسخگویی و حل مشکلات مشترکین در حوزه اینترنت و پیرامون آن می‌پردازد.