Gerdab.IR | گرداب

احتمال ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال در آمریکا

احتمال ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال در آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱

کاخ سفید نگران تغییرات آب و هوایی است که با استخراج ارز دیجیتال پدید می‌آید.

به گزارش گرداب، دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری ایالات متحده گزارشی را منتشر کرد که در آن می‌گوید سیاستمداران باید علیه استخراج کریپتو اقدام کنند. کاخ سفید در مورد عملیات استخراج ارز دیجیتال که بر تغییرات آب و هوایی تأثیر می‌گذارد، نگران است. دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری کاخ سفید توصیه می کند که دولت بایدن باید تحقیقات بیشتری را در مورد مصرف برق استخراج انجام دهد و سیاست های جدیدی را برای کل صنعت استخراج تدوین کند.

در گزارش دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری کاخ سفید اذعان می‌شود که باید کاری برای جلوگیری از آلودگی استخراج کریپتو صورت بگیرد. این نهاد معتقد است که استخراج بیتکوین می تواند تلاش های دولت برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را محدود کند. بر اساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، این نهاد بر شیوه بلاکچین‌های POW یا اثبات انجام کار را باعث آسیب رساندن به محیط زیست دانسته است.

در این گزارش آمده است که استخراج چنین ارزهای دیجیتالی «مشکلات عدالت زیست‌محیطی را برای جوامع محروم ایجاد کند». جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ماه پیش به چندین نهاد دولتی دستور داد تا درباره اثرات استخراج کریپتو تحقیق کنند.

گزارش این دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری، یکی از اولین مطالعاتی است که در این زمینه توسط نهادهای دولتی آمریکا صورت گرفته است و به دولت توصیه می‌کند که فوراً سیاست‌های کلانی در این زمینه تعریف کند تا از ایجاد آلودگی‌های محیط‌زیستی جلوگیری شود.

دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری کاخ سفید می گوید اگر دولت فدرال نتواند ایالت ها را وادار به همکاری کند، اقدامات اجرایی لازم است

پس از ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال در چین، آمریکا در رتبه نخست جهانی را در این زمینه قرار گرفته است و حدود 60 درصد استخراج‌های ارز دیجیتال در این کشور صورت می‌گیرد.

منبع: decrypt