Gerdab.IR | گرداب

هم‌قدم با زائرین حسینی؛ ۳۰ پیامک رایگان روزانه با اپلیکیشن "معلی"

هم‌قدم با زائرین حسینی؛ ۳۰ پیامک رایگان روزانه با اپلیکیشن
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱

در آستانه اربعین حسینی اپلیکیشن "معلی" زوار حسینی (ع) و خانواده‌های آنان را از برقراری ارتباطی رایگان و امکانات دیگر بهره‌مند می‌کند.

به گزارش گرداب، همانند سال‌های پیش، امسال نیز خیل زائران برای زیارت مرقد امام حسین (ع) در ایام اربعین راهی کربلا می‌شوند. ابزار‌های تکنولوژی و نیاز به ارتباط به یکی از نیاز‌های روزمره ما تبدیل شده است. حال سوالی که پس از خروج از مرز در ذهن زائران شکل می‌گیرد چگونگی ارتباط و دسترسی به این ابزار‌های ارتباطی‌ست.

پلتفرم‌های گوناگونی سعی بر خدمت‌رسانی در این حوزه کرده‌اند. "معلی"، اپلیکیشن رسمی ستاد فرهنگی اربعین کشور است که به همت کمیته رسانه و فضای مجازی این ستاد توسط جمعی از برنامه تعریف و طراحی شده است.

قابل ذکر است که امسال تمهیداتی برای دسترسی زائران به اینترنت در کشور عراق انجام گرفته است بدین جهت شما تنها با داشتن اینترنت از طریق این اپلیکیشن می‌توانید با بستگان خود در ایران تماس صوتی محدود برقرار کنید بدون اینکه نگران نرخ تعرفه‌های دستگاه خود باشید.

یکی از ویژگی‌های مهم این پلتفرم امکان ارسال ۳۰ پیامک رایگان در هر شبانه‌روز  است که پس از ورود به آیتم "پیامک صلواتی" ممکن است. نکته‌ی قابل توجه این خدمات این است که این امکانات بدون نیاز به اینترنت و شارژپولی امکان‌پذیر است. همچنین شما می‌توانید نقشه کامل شهر‌های زیارتی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا را به صورت آفلاین داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. همچنین یکی از امکانات ویژه این پلتفرم نمایش مواکب ایرانی، مساجد، سرویس‌های بهداشتی، صرافی، ایستگاه‌های مستقر بین جاده‌ای پلیس، هتل، رستوران، فرودگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها و ... برروی نقشه آفلاین است.

 

هم‌قدم با زائرین حسینی؛ ۳۰ پیامک رایگان روزانه با اپلیکیشن

شایان ذکر است که در ایام اربعین اخبار و اطلاعیه‌های مهمی منتشر می‌شود که زائرانی که در مسیر هستند بهتر است از آن مطلع باشند به همین منظور تمامی اخبار و اطلاعیه‌های به‌روز و مرتبط با اربعین و پیاده‌روی در آیتم اعلانات این اپلیکیشن قابل مشاهده است.

زائران در طول مسیر پیاده‌روی ممکن است مشاهداتی داشته باشند که بهتر است آن را به اطلاع عموم برسانند یا به عنوان مثال بخواهند به زوار دیگر اعلام کند که در ساعات مشخص از مرز عبور کنند تا دچار گرمازدگی نشوند بدین جهت در این نرم‌افزار آیتمی به نام "زائرخبرنگار" وجود دارد که زائران می‌توانند عنوان و متن خبر را همراه با عکس به اطلاع دیگر زائران برسانند.


بدیهی‌ست که با وجود همسایه بودن کشور ما و عراق و وجود فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مشابه باز نیز تفاوت‌های فرهنگی وجود دارد که بهتر است به علت میزبان بودن کشور عراق در این ایام به آن‌ها دقت شود. در طول مسیر پیاده‌روی به دلیل بالابودن درجه هوا و کمبود امکانات و نبود زیر ساخت‌های لازم به علت حجم بالای جمعیت ممکن است بعضی از زائرین مخصوصا کودکان و افراد مسن دچار گرمازدگی و بیماری‌های احتمالی بشوند از این رو این اپلیکیشن به ارائه توصیه‌های بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی و ... پرداخته است.