Gerdab.IR | گرداب

افشاگر توئیتر به دادگاه احضار شد

افشاگر توئیتر به دادگاه احضار شد
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱

زاتکو مدیرسابق توییتر که ۷ میلیون دلار حق‌السکوت گرفته است، در برابر سناتور‌های آمریکایی باز به افشاگری پرداخت.

به گزارش گرداب، افشاگر توییتر، پیتر «مادج» زاتکو هفته پیش در کمیته کنگره آمریکا درباره نواقص امنیتی، مشکلات حریم شخصی و عدم کنترل توییتر بر پلتفرم خود هشدار داد و باعث نگرانی کمیته قضایی سنا درباره امنیت این پلتفرم قدرتمند شد.
این دومین حضور زاتکو در کاپیتول هیل است؛ او نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در برابر شورایی از سناتور‌ها همراه تیمی از هکر‌ها حاضر شد و درباره خطرات امنیتی در دوران اینترنت هشدار داد.

زاتکو که یک متخصص امنیت سایبری است، به عنوان مدیر امنیت توییتر فعالیت می‌کرده است تا زمانی که امسال اخراج شد و پس از آن در برابر رگولاتور‌های آمریکایی به افشاگری درباره نواقص امنیتی توییتر پرداخت و و از تلاش‌هایش برای کنترل میلیون‌ها حساب جعلی صحبت کرد. این پس از آن صورت گرفت که توییتر موافقت کرد که ۷ میلیون دلار به زاتکو بپردازد.

سناتور دیک دوربین که مدیر این نشست بوده است اتهاماتی که زاتکو وارد کرد را «مسائلی بسیار جدی» خواند و اضافه کرد «به نظر می‌رسد اطلاعات جمع‌آوری شده توسط توییتر برای مقاصدی استفاده شده است که ما از آن بی خبر بوده‌ایم».

اتهامات زاتکو می‌تواند در درگیری حقوقی مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک با توییتر قابل استفاده باشد. پس از آن که ایلان ماسک ۴۴ میلیون دلار برای خرید توییتر پیشنهاد کرد و پس از آن از این معامله صرف‌نظر کرد، توییتر از او شکایت کرد تا اورا مجبور به تکمیل معامله کند. اما قاضی این پرونده هفته پیش حکم کرده است که ماسک می‌تواند از شواهد جدید علیه توییتر درباره حساب‌های جعلی استفاده کند و این مسئله در ارتباط با اتهامات زاتکو مطرح شده است. وکیل زاتکو می‌گوید: «او هیچ‌گاه ایلان ماسک را ندیده است و او را نمی‌شناسند. اما این دو افراد مشترکی را می‌شناسند».

فارغ از درگیری حقوقی ایلان ماسک و توییتر باید گفت به نظر می‌رسد مسئله جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط توییتر و همچنین بی‌توجهی به حضور میلیون‌ها حساب جعلی یک واقعیت نگران‌کننده درباره این شبکه اجتماعی است.
_____________________
منبع: بلومبرگ