Gerdab.IR | گرداب

تشکیل «شبکه مبارزه با جرائم کریپتو» در وزارت دادگستری آمریکا

تشکیل «شبکه مبارزه با جرائم کریپتو» در وزارت دادگستری آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

با افزایش جرائم مبتنی بر ارز دیجیتال، نهاد‌های قانونی نیز تلاش‌های جدید برای مقابله با این شکل جدید از کلاهبرداری انجام می‌دهند.

به گزارش گرداب به نقل از یو اس‌ای تودی، وزارت دادگستری آمریکا از برنامه خود برای محافظت هرچه تمام‌تر از مردم این کشور در مقابل استفاده غیرقانونی از ارز دیجیتال رونمایی کرده است. این وزارتخانه یک شبکه ویژه راه‌اندازی کرده است که آن را «نهاد هماهنگ کننده دارایی‌های دیجیتال» نام داده است. این نهاد بر روی کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال متمرکز خواهد بود.

دادستان کل این کشور مریک بی گارلند می‌گوید نقش ارز‌های دیجیتال در سیستم مالی جهان روزبه‌روز بزرگتر و قوی‌تر می‌شود. از این‌رو نهاد‌های مجری قانون موظف هستند برای جلوگیری از استفاده غیرقانونی از این فناوری‌های جدید با ادارات مختلف دولتی همکاری کنند. کاخ سفید اسفند ۱۴۰۰ دستور داده بود که ثبات سیستم مالی این کشور تضمین شود و از ایجاد اختلال در عملیات‌های مالی غیرقانونی جلوگیری شود.

دستیار دادستان کل بخش جنایی وزارت دادگستری آمریکا، پولیت جونیور می‌گوید که این شبکه جدید با این هدف ایجاد شده است که به بهترین شکل برای شناسایی و مبارزه با مجرمانی که از فناوری بلاکچین و رمزنگاری استفاده می‌کنند، تلاش کند.

در گزارش منتشر شده این وزارتخانه به نحوه استفاده مجرمان از فناوری‌های رمزنگاری و مسائلی که این فناوری برای نهاد‌های مجری قانون و ... ایجاد می‌کند اشاره شده است. این شبکه جدید متشکل از بیش از ۱۵۰ دادستان فدرال است که از دفاتر دادگستری ایالات متحده گرد هم جمع شده و تیم ملی اجرای ارز‌های رمزنگاری شده را به عنوان بدنه اصلی در کنار خود دارد.

این شبکه آموزش‌های لازم در حوزه دارایی‌های دیجیتال و دانش فنی مورد نیاز برای بررسی جرایم مربوط به ارز‌های دیجیتال را در اختیار دادستان‌ها قرار می‌دهد.
________________________
منبع: usa today