Gerdab.IR | گرداب

سناتور آمریکایی خواستار شفافیت بیشتر در قوانین ارز دیجیتال شد

سناتور آمریکایی خواستار شفافیت بیشتر در قوانین ارز دیجیتال شد
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

سناتور آمریکایی، پت تومی (Pat Toomey)، یکی از اعضای رده بالای کمیته بانکداری سنا، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در روز در مورد مقررات مربوط به رمزارز‌ها صحبت کرد.

به گزارش گرداب، پت نومی در مورد اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تنظیم رمزارز‌ها بسیار کند عمل می‌کند، اظهار داشت: «به گمان من مشکل این است که این رگولاتوری چارچوبی را که خودشان استفاده می‌کنند، با ما به اشتراک نمی‌گذارد».

این سناتور در پاسخ به گری گنسلر، رئیس SEC که می‌گوید رمزارز‌ها اوراق بهادار هستند و بیان کرد:
«مدیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌گوید تقریباً تمام رمزارزها، اوراق بهادار هستند. از نظر من به‌طور منطقی می‌توان با این دیدگاه مخالفت کرد».

از نظر او اگرچه مدیر SEC بیتکوین را از این دسته‌بندی مستثنی کرده است، اما در این نگاه تقریبا هر چیزی یک اوراق بهادار است.

به گفته سناتور تومی رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار «به این نکته اشاره نمی‌کند که چگونه ما چارچوب‌های موجود را که برای تنظیم صدور و تجارت اوراق بهادار استفاده می‌شود، برای یک فناوری بسیار جدید و بسیار متفاوت اعمال می‌کند. برخی از این قوانین فعلی به هیچ مواجه مناسب این فناوری‌های جدید نیست؛ قوانینی مانند قانون نگهداری، ترخیص کالا و ... که این‌گونه قوانین هیچ کاربردی در حوزه ارز دیجیتال ندارند. مشکل عدم شفافیت در چارچوب قانونی مورد استفاده است».

این سناتور از کنگره خواسته است که وارد عمل شود و دستورالعمل‌هایی در این زمینه وضع کند. در ماه‌های اخیر خلأ قانونی برای ارز‌های دیجیتال یکی از چالش‌های بزرگ نهاد‌های حکمرانی آمریکا بوده است. دولت بایدن در راستای مدیریت ارز‌های دیجیتال تلاش‌هایی داشته است و حال به نظر می‌رسد کنگره و سنای آمریکا نیز می‌خواهند نقش مهمی در این فرایند داشته باشند و وظیفه تعیین سیاست‌ها را خود به عهده بگیرند.
__________________________
منبع: Bitcoin.com