اتصال بانک‌ها به «پنجره واحد خدمات» دولت هوشمند برای احراز هویت مشتریان

اتصال بانک‌ها به «پنجره واحد خدمات» دولت هوشمند برای احراز هویت مشتریان
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد با اشاره به تکالیف قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، تاکید کرد: بانک‌ها موظفند برای ارائه بخشی از خدمات خود به مشتریان از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند اقدام کنند.

به گزارش گرداب، احمد تقوایی نجیب طی سخنانی در جلسه "پیگیری اتصال بانک‌ها به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند" که با حضور نماینده سازمان فناوری اطلاعات و نمایندگان بانک‌ها در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس بند "و" تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بانک‌ها موظفند از ۱۱ خدمت و ۵۱ زیر خدمت شناسه دار از سازمان اداری و استخدامی (ضمن رعایت ملاحظات و آیین نامه‌های نهاد‌های نظارتی)، آن دسته از خدمات الکترونیکی را که نیاز به احراز هویت دارند و مخاطبین آن‌ها مردم و بنگاه‌ها هستند، در پنجره واحد خدمات دولت هوشمند ارائه کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد گفت: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، ارائه دهنده خدمات دولتی به صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که با پیوستن بانک‌ها به این سامانه، خدمت گیرندگان می‌توانند با استفاده از این بستر از خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

تقوایی نجیب، ارائه خدمات الکترونیکی بانک‌ها به ذینفعان به صورت یکپارچه و متمرکز بر بستر شبکه ملی اطلاعات را یکی از ویژگی‌های اصلی این امر دانست و افزود: تسهیل در دریافت خدمات بانکی و افزایش سرعت دسترسی از دیگر ویژگی‌های این پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است.

این گزارش حاکی است، در ادامه، نمایندگان بانک‌های حاضر در جلسه نیز به طرح دیدگاه‌های خود در ارتباط با چگونگی اتصال به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و دغدغه‌های امنیت فناوری اطلاعات، پایداری سامانه‌های بانکی و ... پرداختند.