Gerdab.IR | گرداب

تلگرام اطلاعات شخصی کاربران خود را لو داد

تلگرام اطلاعات شخصی کاربران خود را لو داد
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱

این پیامرسان اطلاعات شخصی گردانندگان کانال‌های ناقض قوانین را به دادگاه هند ارائه کرده است.

به گزارش گرداب، پس از این که دادگاهی در هند از تلگرام خواست تا تمام اطلاعات موجود درباره تعدادی از گردانندگان کانال‌های مجرمانه ارائه کند، این شرکت از این دستور تبعیت کرد و اطلاعات شخصی کاربران خود را لو داد. تلگرام پیش از این بار‌ها ادعا می‌کرد به هیچ‌وجه حاضر به همکاری‌های اینچنینی با دولت‌ها نیست.


تلگرام به درخواست دادگاهی در هند، اطلاعات شخصی گردانندگان کانال‌هایی را که ناقض کپی رایت بودند، ارائه کرده است. این داده‌ها شامل موارد حساسی مانند نام و شماره موبایل این افراد است.

به گزارش تک‌کرانچ تلگرام برای تبعیت از دادگاه هند، نام، شماره تلفن و حتی آدرس آی پی گردانندگان این کانال‌ها را افشا کرده است. به نظر می‌رسد تلگرام همانند سایر شرکت‌های حوزه فناوری مجبور شده است که از قوانین دولت‌های مختلف تبعیت کند و با نهاد‌های قانونی کشور‌ها همکاری کند.

این مسئله می‌تواند زمینه‌ساز قانونی شدن فعالیت این پیامرسان در کشور ما باشد. در صورتی که تلگرام حاضر به تبعیت از قوانین کشور باشد و نماینده‌ای برای اجرای قوانین در کشور برپا کند، می‌توان به این امید داشت که فعالیت این پیامرسان بی‌هیچ مشکلی در کشور انجام گیرد.