کارشناسان معتقدند که اینماد علاوه برایجاد اعتماد سبب افزایش نرخ بازدید وبسایت و افزایش ترافیک میشود و هدف از اعطای اینماد به کسب و کارهای اینترنتی قانونمند کردن، ساماندهی، احراز هویت و تایید صلاحیت آنها است.
به گزارش گرداب، یکی از الزاماتی که برای کسب وکارهای اینترنتی بسیار حائز اهمیت بوده موضوع اخذ اینماد است. در گذشته بسیاری از کسب وکارها با این مهم مخالفت داشتند، اما نکتهای که در این بین امروزه حائز اهمیت است اجرای این طرح جلوی بسیاری از تخلفات را میگیرد و افراد با اعتماد کامل از این کسب وکارها خریداری میکنند.
گفتنی است که در میان انبوهی از سایتهای فروش آنلاین محصولات، وبسایتی فروش بالاتری دارد که بتواند بیشترین میزان اعتماد را به خود جلب کند. عوامل متعددی در جلب اعتماد خریداران میتواند دخیل باشد مانند نوع طراحی و ساختار وبسایت، محصولات موجود، روشهای تبلیغاتی و معروف بودن وبسایت. اما نکته قابل توجه این است که این عوامل به تنهایی نمیتوانند اعتماد کامل همه خریداران را تامین کنند. کاربران به دنبال یک مجوز و تاییدیه هستند که بتواند وجود محصولات و خدمات سایتها را تضمین کند.
لازم به ذکر است که اینماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک و زیر نظر وزارت صنعت و معدن به فروشگاههای اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین تعلق میگیرد. این نماد دارای برچسب دیجیتالی و شرایط و ضوابط مشخصی است.
میتوان گفت اینماد علاوه برایجاد اعتماد باعث افزایش نرخ بازدید وبسایت و افزایش ترافیک میشود و هدف از اعطای اینماد به کسب و کارهای اینترنتی قانونمند کردن، ساماندهی، احراز هویت و تایید صلاحیت آنها است.
بر اساس این گزارش، در هفت ماه نخست سال جاری ۳ هزار و ۴۹۶ دستگاه اجرایی و بیش از ۷۶ هزار مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوستهاند. این در حالی است که در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۶۲۱ دستگاه اجرایی و بیش از ۳۷ هزار مجموعه خصوصی به این سامانه متصل شده بودند.
در بخش خرید، تعداد معاملات در هفت ماه نخست ۱۴۰۱ از ۱۸۴ هزار معامله عبور کرد و حجم معاملات را به بیش از ۲۶۴ هزار میلیارد ریال رساند. تعداد معاملات بخش مزایده بیش از ۱۳ هزار با حجم ۹۶۰ هزار میلیارد ریال است. در بخش مناقصه تعداد معاملات بیش از ۲۱ هزار معامله با حجم ۲۳۷۱ هزار میلیارد ریال است.
تعداد نماد تجارت الکترونیکی که در ۷ ماه نخست ۱۴۰۱ اعطا شده بیش از ۲۸ هزار نماد است که نسبت به سال گذشته با رشد ۶ هزار عددی مواجه شده است.
همچنین در ۷ ماه نخست ۱۴۰۱ به بیش از ۶ هزار شکایت رسیدگی شد در حالی که سال گذشته تعداد رسیدگی به شکایات در مدت زمان مشابه، بیش از ۱۸ هزار شکایت بود. این کاهش ۶۷ درصدی رسیدگی به شکایات نشان میدهد که تعداد شکایات از کسب وکارها به شدت کاهش یافته است.