Gerdab.IR | گرداب

اف بی آی: تیک تاک امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند

اف بی آی: تیک تاک امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱

مدیر اف بی‌ آی معتقد است این شبکه اجتماعی چینی ارزش‌های آمریکایی را به اشتراک نمی‌گذارد.

به گزارش گرداب، در ادامه واکنش‌های تند مقامات آمریکایی نسبت به پلتفرم تیک‌تاک، به تازگی مدیر اف بی آی نیز این شبکه اجتماعی چینی را خطری برای امنیت ملی آمریکا خوانده است.

کریس ورای مدیر اف بی آی معتقد است تیک تاک امنیت آمریکا را تهدید می‌کند؛ زیرا این برنامه ارزشهای آمریکایی را به اشتراک نمی‌گذارد و احتمالا محتوا را دستکاری می‌کند.

ماه گذشته نیز این مقام آمریکایی در جلسه‌ای در کمیته امنیت داخلی مجلس آمریکا ادعاهای مشابهی بیان کرده بود و گفت حزب حاکم چین می‌تواند با استفاده از تیک‌تاک الگوریتم‌های نیرومند پیشنهاد محتوا به کار بگیرد و از این طریق بر افکار عمومی آمریکایی‌ها نفوذ کند. آمریکا معتقد است این شبکه اجتماعی از آنجا که آمریکایی نیست، ابزاری برای نفوذ چین است.

همچنین اتهام دیگری که آمریکایی‌ها به تیک‌تاک وارد می‌کنند این است که ممکن است به جمع‌آوری داده‌های کاربران بپردازد و برای مقاصد خرابکارانه از این نرم‌افزار استفاده کند.

تیک‌تاک متعلق به شرکت بایت‌دنس تعلق دارد و بیش از یک میلیارد کاربر فعال روزانه دارد.

پیش از این در دو ایالت آمریکا نیز استفاده مقامات و کارمندان دولتی از این برنامه ممنوع اعلام شده بود. این مقام ارشد امنیتی آمریکا معتقد است مردم این کشور باید بیشتر نگران توانایی بالقوه چین در شکل‌دهی به افکار عمومی، اجرای عملیات نفوذ، جنگ نرم و دسترسی به دستگاه‌ها باشند.