کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام کرد اپیک گیمز برای تسویه اتهامات جمع آوری غیرقانونی اطلاعات کودکان و فریب کاربران برای انجام خریدهای ناخواسته باید ۵۲۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.
به گزارش گرداب، این شرکت بازی مشهور «فورت نایت» را توسعه داده است.
طبق گفته کمیسیون فدرال تجارت (FTC) این شرکت باید جریمه بی سابقه ۲۷۵ میلیون دلاری برای نقض قانون حریم خصوصی کودکان بپردازد و علاوه بر آن تنظیمات حریم خصوصی پیش فرض را برای کاربران جوان قدرتمندتر کند. علاوه بر آن اپیک گیمز باید ۲۴۵ میلیون دلار برای بازپرداخت وجه به مشتریانی بپردازد که فریب «الگوهای تاریک» این شرکت را خورده و مجبور به انجام خریدهایی شدند که تمایلی به انجام شان نداشتند.
لینا خان مدیر این کمیسیون در بیانیهای اعلام کرد: اپیک از تنظیمات حریم خصوصی تهاجمی و روشهای فریبکارانه استفاده کرد و کاربران فورت نایت از جمله کودکان و نوجوانان را فریب داده است.
چنین غرامت کلانی در حالی از شرکت اپیک گیمز دریافت میشود که FTC نقش قدرتمندتری در سیاستگذاری صنعت بازیهای رایانشی برعهده گرفته است.
اپیک گیمز در بیانیهای اعلام کرد مکانیسمهای «پرداخت برای برنده شدن» و «پرداخت برای پیشروی» را حذف کرده است. این دو مکانیسم زمانی ارائه میشدند که دو کاربر بازیهای رایانشی در مقابل یکدیگر رقابت میکردند. همچنین شرکت مذکور اعلام کرد برای ذخیره اطلاعات پرداخت کاربران گزینهای واضح و شفاف به شکل «بله -خیر» در اختیار آنها قرار میدهد.
به گفته شرکت کاربران میتوانند از طریق کارتهای اعتباری شان وجه بازپرداختی را دریافت کنند. در بیانیه شرکت آمده است: اگر صاحب کارت یک تراکنش غیرمجاز را رصد کند، میتواند آن را به بانک گزارش دهد تا وجه به حسابش باز گردد.
همچنین اپیک گیمز برای حفاظت از کودکان ویژگیهایی مانند دسترسی آسانتر به کنترلهای والدین و یک پین کد الزامی را ارائه کرده که به والدین اجازه میدهد خریدهای فرزندشان را تایید کنند. همچنین سقف مشخصی برای خرید در بازی برای کودکان کمتر از ۱۳ سال نیز تعیین شده است.
FTC ادعا میکند کارمندان درباره تنظیمات پیش فرض شرکت برای کودکان ابراز نگرانی کرده بودند.