در راستای افزایش سرعت پیاده سازی پروژه ملی کالابرگ در کشور و کاهش مشکلات و مسائل صنوف در همکاری با این پروژه، سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت بهمنظور پاسخگویی به سوالات و مشکلات اصناف متقاضی شرکت در این پروژه راهاندازی شد.
به گزارش گرداب از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا)، در همایشی که با حضور مسوولان مراکز یکپارچه مدیریت پاسخگویی و پایش خدمت ادارههای کل صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان کشور و جنوب کرمان در وزارت صمت برگزار شد، «امین کلاهدوزان» سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به سیستم یکپارچه نوبت دهی و تماس در پروژههای مهم این مرکز، شامل سامانه ستاد و نماد تجارت الکترونیکی، به اهمیت پروژه ملی کالابرگ در معیشت مردم اشاره و بر لزوم دسترسی سریع و آسان به پاسخگویی متناسب به متقاضیان و صنوف مشارکت کننده در این پروژه ملی تاکید کرد.
در ادامه «مهدی ابراهیمی» مسوول اجرایی و هماهنگی طرح ملی کالابرگ در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گزارشی از روند اجرایی پروژه کالابرگ با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه و از استانهایی که بیشترین همکاری را در مرحله نخست اجرایی این طرح ملی داشتند تقدیر و تشکر کرد. اصناف درگیر در طرح کالابرگ شامل فروشگاههای زنجیرهای و تعاونی مصرف، فروشگاههای خواروبار، فروشگاههای فرآوردههای لبنی، فروشگاههای فرآوردههای پروتئینی و سایر صنوف فروشنده کالاهای زود مصرف هستند.
ابراهیمی در ادامه توضیحات خود، گفت: با توجه به اجرای آزمایشی طرح ملی کالابرگ در استان هرمزگان و نتایج مناسب بهدست آمده ناشی از آن، پیش بینی میشود ثمرات اجرای این طرح در دسترسی مناسب مردم به اقلام معیشتی مشخص شده (۱۱ قلم کالای اساسی) به قیمت شهریور ماه ۱۴۰۰ و همچنین کاهش ایجاد نقدینگی و در پی آن کاهش تورم ناشی از آن، تاثیرگذار خواهد بود.
وی بیانداشت: با توجه به زمانبندی اعلام شده توسط مجری طرح ملی کالابرگ در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سایر استانهای کشور بهتدریج و مطابق با برنامه ریزی انجام شده، تا انتهای سال ۱۴۰۱ نسبت به پیاده کردن زیرساختهای مورد نیاز اجرای طرح ملی کالابرگ اقدام خواهند کرد.