Gerdab.IR | گرداب

چین ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی‌‌های مشروع اعلام می‌کند؟

چین ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی‌‌های مشروع اعلام می‌کند؟
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

چین یکی از کشور‌هایی است که در اکثر مواقع مواضعش علیه رمزارز‌ها و بیت کوین بوده است. در سال ۲۰۱۷، بانک خلق چین (PBOC) فعالیت صرافی‌های رمزنگاری را در این کشور ممنوع کرد. در می ۲۰۲۱، مقام‌های چینی دستور ممنوعیت استخراج بیت کوین را هم صادر کردند و در پایان سپتامبر ۲۰۲۱، بانک مرکزی آن همه‌ی تراکنش‌های مرتبط با رمزارز‌ها را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گرداب، جاستین سان، بنیان‌گذار جنجالی ترون، اعتقاد دارد چین به‌زودی بازگشت به صنعت کریپتو را جشن خواهد گرفت. سان در توییتر نوشت چین با وضع مالیات بر معاملات، گام بزرگی برای تنظیم قوانین مرتبط با این صنعت برداشته است.

سان اعلام کرد:

این نشان‌دهنده‌ی استقبال فزاینده‌ی چین از رمزارز‌ها است. مالیات بر تراکنش‌ها نشانه‌ی واضحی است که دولت این کشور قصد دارد رمزارز‌ها را به‌عنوان نوعی ثروت مشروع اعلام کند و به‌دنبال مطمئن‌شدن از مالیات مناسب مرتبط با فعالیت‌های رمزنگاری است.

آیا چین برای بازگشت به رمزارز‌ها آماده می‌شود؟

سان انتظار دارد سیاست مالیاتی جدید چین پذیرش رمزارز‌ها را در این کشور تقویت کند؛ زیرا چهارچوب نظارتی روشنی برای افراد و مشاغل فراهم خواهد شد. همچنین، بنیان‌گذار ترون مدعی شد با افزایش استفاده از ارز‌های دیجیتال در چین، دولت این کشور قوانین بیشتری در این حوزه وضع و شرایط را برای مشروعیت و ثبات بیشتر فراهم خواهد کرد.

از دیدگاه سان، چهارچوب مالیاتی برای فعالیت‌های مرتبط با رمزارز در چین می‌تواند تحولی مثبت برای بازار جهانی و سابقه‌ای برای کشور‌های دیگر باشد. او در‌پایان اعلام کرد ترون و صرفی Huobi روی نوآوری متمرکز شده‌اند و هر دو در رشد فناوری بلاک چین در چین بسیار تأثیرگذار بوده‌اند.

 

منبع: زومیت