Gerdab.IR | گرداب

بازداشت مرد هزار چهره اینستاگرامی

بازداشت مرد هزار چهره اینستاگرامی
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

فردی که در فضای مجازی با جعل هویت اشخاص شناخته شده اقدام به کلاهبرداری و دریافت وجه از شهروندان میکرد توسط پلیس فتا شناسایی و بازداشت شد.

به گزارش گرداب از پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: تعدادی از اشخاص مطرح و شناخته شده در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کردند فرد یا افرادی ناشناس با عناوین مختلف با نام و تصاویر آن‌ها در اینستاگرام اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد مجرم با یک صفحه اینستاگرامی که هر بار نام و تصویر آن را عوض کرده است با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شکات در کشور و با جعل هویت آن‌ها با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک‌های مالی به نیازمندان از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اظهارداشت: صفحه اینستاگرامی این شیاد اینترنتی بیش از یکصد هزار دنبال کننده دارد.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی، مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی، متهم را در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی گفت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به جعل هویت چند نفر از افراد مشهور و شناخته شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۲۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد همچنین این مجرم انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی http://www.cyberpolice.ir گزارش کنند.