Gerdab.IR | گرداب

سرور پولشویی ارز دیجیتال در آلمان تعطیل شد

سرور پولشویی ارز دیجیتال در آلمان تعطیل شد
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲

بزرگترین سرویس پولشویی ارز دیجیتال جهان در دارك نت توسط مقامات امنیتی آلمان تعطیل شد.

به گزارش گرداب، اداره پلیس جنایی فدرال آلمان اعلام کرد که سرور چيپ ميكسر (ChipMixer) كه يك سرور پولشویی دارک نت (Dark Net) است، تعطیل شده است. اداره پلیس جنایی فدرال آلمان و دفتر دادستان کل فرانکفورت اعلام کردند که از اين سرور مستقر در آلمان حدود 46.6 میلیون دلار کشف و ضبط شده است.

اپراتورهای سرور، به گفته اداره پلیس جنایی فدرال و دفتر دادستان کل، متهم به راه اندازی یک پلت فرم تجارت غیرقانونی و پولشویی تجاری در اینترنت هستند.

عملیات "اختلاط"

مقامات همچنین فاش کردند که این سرور از سال 2017 در حال كار بوده و ظاهراً بیت کوین را از مبداهاي غيرقانوني دریافت مي‌کرده است تا پس از یک عملیات به اصطلاح "اختلاط (mix)" آن را قانوني کند. عملیات "اختلاط" به این معنی است که این پلتفرم ردیابی اعتبار صاحبان ارزهای دیجیتال را براي نهادهاي قانوني مختل می‌کند. به عبارت دیگر، مانده‌های اعتباری پس از ترکیب انتخابی با تراکنش‌های فرستنده‌های مختلف، تکه تکه شده و گهگاه با تاخیر زمانی منتقل می‌شوند. به اين ترتيب امكان رديابي مبدا پولها براي مقامات ميسر نخواهد شد.

به گفته مقامات امنیتی، در مورد خاص مربوط به چيپ ميكسر، طبق گزارش‌ها، این سرویس ارزهای رمزنگاری شده سپرده‌شده را به مبالغ کوچکی که «تراشه‌ها» نامیده می‌شوند، تقسیم مي‌کرد. ادعا می‌شود که این مبالغ اندک سپس با هم مخلوط شده‌اند تا منبع پول را پنهان کنند. ظاهراً این سرویس به کاربران امكان كاملا ناشناس ماندن را می‌داد.

کارشناسان امنیتی معتقدند که چيپ ميكسر برای شستشوی بیت‌کوین‌هایی به ارزش 2.9 میلیارد دلار استفاده شده است که احتمالاً می‌تواند بزرگترین گردش مالی میکسرهای رمزنگاری شده دارك نت باشد. / منبع: رکورد