Gerdab.IR | گرداب

کلاهبرداری از طریق ارز دیجیتال به کمک کارمند بانک

کلاهبرداری از طریق ارز دیجیتال به کمک کارمند بانک
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

کارمند سابق دویچه بانک در نیویورک دستگیر شده است، زیرا به نقش داشتن در کلاهبرداری پانزی ارز دیجیتال متهم شده است.

به گزارش گرداب، راشوان راسل (Rashawn Russell)، شهروند ۲۷ ساله ساکن بروکلین به گفته وزارت دادگستری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ در یک بانک فعالیت می‌کرد. نام این بانک در گزارش وزارت دادگستری آمریکا نیامده است، اما براساس پروفایل لینکدین این شخص او در دویچه بانک کار می‌کرد.

وزارت دادگستری آمریکا او را به کلاهبرداری ارز دیجیتال متهم کرده است. این کلاهبرداری این بوده که او سرمایه‌گذاران بالقوه را با وعده‌های کذب جذب می‌کرد و بعضی اوقات حتی تضمین می‌کرده است که بازگشت چندبرابری سرمایه خواهند داشت.
چهار سرمایه‌گذاران گفته‌اند که به این شخص مبلغی بین ۹۰ هزار و ۲۹۵ هزار پول داده‌اند. به گفته وزارت دادگستری راسل به شکل نامناسبی این سرمایه‌گذاران را اغوا کرده و به قصد نفع شخصی، قمار و بازپرداخت بدهی به سایر سرمایه‌گذاران از آن‌ها پول گرفته است.

او نتوانسته سرمایه‌های این افراد را برگرداند و سود وعده‌شده را به آن‌ها بدهد. برای این کلاهبرداری احتمال حکم حبس ۲۰ ساله وجود دارد.
دویچه بانک حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشده و تنها اعلام کرده است به‌طور مرتب در حال نظارت بر کارمندان و همکاری با نهاد‌های قانونی هستند و هر گونه کمکی که از دستشان بربیاد در این تحقیقات کوتاهی نمی‌کنند.