Gerdab.IR | گرداب

رگولاتور آمریکایی به دنبال مجازات مجدد فیسبوک

رگولاتور آمریکایی به دنبال مجازات مجدد فیسبوک
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

بنا به گفته کمیسیون فدرال تجارت (FTC) این غول شبکه اجتماعی قوانین حریم شخصی و محافظت از نوجوانان را رعایت نمی‌کند.

به گزارش گرداب، احتمال دارد که رگولاتوری شبکه‌های اجتماعی آمریکا با جریمه‌ای بزرگ روبرو شود. FTC یا کمیسیون فدرال تجارت معتقد است که این غول شبکه اجتماعی بار‌ها قوانین حریم شخصی را نقض کرده و از داده‌های جوانان و نوجوانان حفاظت نمی‌کند. احتمال ممنوعیت درآمدزایی از این داده‌ها وجود دارد.

این نهاد رگولاتوری بار‌ها فیسبوک را بدین خاطر جریمه کرده است. نخستین بار در سال ۲۰۱۹ این کمیسیون فیسبوک را با توافق رکوردشکن ۵ میلیارد دلاری جریمه کرد، زیرا که مدعی شده بود از قوانین سال ۲۰۱۲ در حوزه حریم شخصی تخطی کرده است. این شرکت متهم شده بود که کاربران را فریب می‌دهد که حریم شخصی آن‌ها رعایت می‌شود، در حالی که این طور نیست.

بار دیگر در سال ۲۰۲۰ کمیسیون فدرال تجارت، متمم قانون ۲۰۱۲ را پذیرفت و فیسبوک را موظف کرد رویکرد خود نسبت به حریم شخصی تغییر دهد.
اما ۵ میلیارد دلار برای شرکت متا، مالک فیسبوک، مبلغ بسیار بالایی محسوب نمی‌شود و از این‌رو جریمه مجدد این شرکت توسط رگولاتوری آمریکا غیر منتظره نبود. کمیسیون فدرال تجارت مدعی است که این شرکت همچنان به توسعه‌دهندگان خود به اطلاعات شخصی دسترسی می‌دهد؛ متا مدت‌ها پیش این مسئله را تکذیب کرده بود.