Gerdab.IR | گرداب

ایلان ماسک: مجبورمان کردند سانسور کنیم

ایلان ماسک: مجبورمان کردند سانسور کنیم
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲

گزارشی تازه می‌گوید نرخ رسیدگی به درخواست سانسور محتوا توسط دولت‌ها در دوره ایلان ماسک افزایش یافته است.

به گزارش گرداب، ایلان ماسک که قبلاً در برابر فشار‌ها برای محدودسازی اینترنت استارلینک علیه روسیه گفته بود به آزادی بیان مطلق باور دارد، حالا ادعا می‌کند که در توییتر چاره‌ای نداشته است جز اینکه درخواست دولت‌ها برای سانسور را بپذیرد.

توییتر از زمان آغاز مدیریت ایلان ماسک به ۸۳ درصد از درخواست‌های دولتی برای سانسور محتوا پاسخ مثبت داده است. ازاین‌رو، ستون‌نویس بلومبرگ در توییتی ضمن بازنشر این گزارش، با نقل‌قول اظهارنظر ماسک درباره اعتقاد به آزادی بیان مطلق به او کنایه زده. ماسک نیز در پاسخ به این توییت نوشت: «چقدر تو کودن هستی. لطفاً نشان بده که کجا واقعاً حق انتخاب داشتیم و ما آن اقدام را معکوس می‌کنیم.»

خبرنگار بلومبرگ در پاسخ او نوشته است: «ببین، من کسی نیستم که توییتر را با جارکشی درباره اصول آزادی بیان خریدم. واضح است که تو حق این را داری که کسب‌وکارت را هر طور که می‌خواهی، مدیریت کنی.»

ایلان ماسک: مجبورمان کردند سانسور کنیم

توییتر در دوره ایلان ماسک بیشتر  به خواست دولت‌ها عمل کرده است

گزارش El Pais می‌گوید توییتر از زمان تکمیل معامله ایلان ماسک، ۹۷۱ درخواست از دولت‌ها دریافت کرده است. این شرکت از این میان، به ۸۰۸ مورد به‌طور کامل و به ۱۵۴ مورد به‌طور جزئی پاسخ مثبت داده. این شبکه اجتماعی در سال پیش از ورود ماسک به ۵۰ درصد از درخواست‌ها رسیدگی کرده بود.

این گزارش از میان کشور‌هایی که ظاهراً بیش از بقیه خواستار سانسور محتوا بوده‌اند، به هند و ترکیه اشاره می‌کند. برای مثال، دو روز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، اکانت رسمی توییتر در امور پیروی از حکم‌فرمایی کشور‌ها اعلام کرده بود که در واکنش به فرایند‌های قانونی و به‌منظور اطمینان از ادامه فعالیت این شبکه اجتماعی در ترکیه، به مدت یک روز دسترسی به برخی محتوا‌ها را محدود می‌کند.

درباره درخواست‌های دولت هند نیز ایلان ماسک قبلاً گفته بود که قوانین این کشور درزمینه نشر محتوا بسیار سخت‌گیرانه‌اند و توییتر نمی‌تواند فراتر از آن‌ها حرکت کند. او مدعی شده بود که اگر سرپیچی از قوانین، کارمندان آن‌ها را با خطر حبس روبه‌رو کند، آن‌ها از قوانین تبعیت خواهند کرد.

منبع: دیجیاتو