Gerdab.IR | گرداب

تلاش شبانه‌روزی وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت

تلاش شبانه‌روزی وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

وزیر ارتباطات گفت: ما شبانه‌روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم، زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

به گزارش گرداب، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص طرح فیبر نوری، گفت: ما شبانه روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم، زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه افزایش می‌یابد سرعتی که در حال حاضر حدود ۱۰ مگابیت در ثانیه است.

وی افزود: در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است تا پایان سال حداقل بخشی از شهر‌ها تحت پوشش قرار بگیرند.

تصویب برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی

وزیر ارتباطات در خصوص صنعت فضایی کشور، گفت: برنامه ۱۰ ساله صنعت فضای کشور را سال گذشته تصویب کردیم و اوایل سال جاری رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد.
وی افزود: طبق برنامه ۱۰ ساله در برنامه هفتم توسعه ضمانت قانونی برای تحقق برنامه دستگاه فضایی کشور را مد نظر قرار دادیم تا ان شاءالله با همکاری مجلس بتوانیم ساختار حقوقی و قانونی لازم برای اجرای این برنامه را فراهم کنیم.

تشکیل ستاد برگزاری اربعین در وزارت ارتباطات

زارع پور در خصوص برنامه‌های وزارت ارتباطات برای سهولت سفر زائران اربعین، اظهار داشت: ستاد برگزاری اربعین را در وزارتخانه تشکیل داده ایم و در تلاش هستیم بسته خدمات فناورانه را برای زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: با وزارت ارتباطات عراق رایزنی می‌کنیم تا خدمات بهتری را به مردم عزیزمان ارائه کنند. همچنین در تلاش هستیم بسته‌های رومینگ مناسب‌تری را نسبت به سال گذشته برای زائران فراهم کنیم.