Gerdab.IR | گرداب

کمک ارمنستان به روسیه برای دور زدن تحریم‌های فناوری

کمک ارمنستان به روسیه برای دور زدن تحریم‌های فناوری
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

بلومبرگ در گزارشی مدعی شده که روسیه از طریق ارمنستان تحریم‌های آمریکا در زمینه صادرات تراشه را دور می‌زند.

به گزارش گرداب، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی مدعی شده است که ارمنستان وظیفه صادرات تراشه‌های نیمه‌هادی به روسیه را بر عهده گرفته است. این تراشه‌ها به ادعای این خبرگزاری برای استفاده در مصارف نظامی و دفاعی به کار گرفته می‌شود.

در این گزارش آمده است که از زمان تحریم‌ها صادرات تراشه از طریق ارمنستان به بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده است و شرکت Milur Electronics که زیرمجموعه کارخانه تولید چیپ‌ست روسی PKK Milandr است، در این زمینه پیشگام است. ارمنستان اکنون چهارمین صادرکننده تراشه به روسیه است.

دولت‌های غربی روسیه را متهم کرده‌اند که از کشور‌های دیگر برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند. این دولت‌ها بسیار نگران این مسئله هستند، زیرا تاثیر تحریم‌های آن‌ها را به حداقل می‌رساند. انتشار چنین اخباری را باید پیش‌زمینه و توجیه اقدامات آینده آمریکا و دولت‌های غربی علیه کشور ارمنستان دانست.

ارمنستان که به خاطر درگیری‌های نظامی با آذربایجان از استقلال نظامی درستی برخوردار نیست، مرتب نمایندگانی از سازمان ملل و دولت‌های غربی و به خصوص آمریکا در این کشور حضور پیدا می‌کنند. به نظر می‌رسد که آمریکا به دنبال این است که دست روسیه را از ارمنستان خارج کند.