Gerdab.IR | گرداب

در هفته دولت؛

گفت‌وگوی مستقیم دولت با مدیران کسب‌وکار‌های دیجیتال

گفت‌وگوی مستقیم دولت با مدیران کسب‌وکار‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

دومین نشست یکشنبه‌های تجارت الکترونیکی با حضور سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با مدیران عامل کسب و کار‌های دیجیتال در محل غرفه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نمایشگاه هفته دولت برگزار شد.

به گزارش گرداب به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، مدیران کسب و کار‌های دیجیتال طی این نشست، برخی از اهم دغدغه‌های خود را مطرح کرده و خواستار برگزاری نشست‌های تخصصی برای تدوین طرح‌های عملیاتی شدند.

مدیر یکی از کسب و کار‌های دیجیتال با بیان اینکه ورود کالای قاچاق مشکلات متعددی برای تجارت الکترونیکی ایران بوجود آورده و در نتیجه آن، فاصله قابل تاملی در تجارت الکترونیکی ایران با کشور‌های همسایه ایجاد شده است، برای حل این مشکل خواستار اهتمام دولت بر واردات رسمی کالا شد. وی همچنین اظهار داشت: رابطه نزدیک حاکمیت و کسب وکار‌های اینترنتی بسیار مفید و ضروری است و سبب رفع موانع، شفاف سازی قوانین و مدل‌های کسب‌وکار و امنیت در سرمایه گذاری خواهد شد.

مدیر یک کسب و کار دیجیتال دیگر اظهار داشت: تولیدکننده‌ها از فروش اینترنتی استقبال نمی‌کنند در حالی که استفاده از فناوری‌های نوین مالی در فروش اقساطی سبب افزایش بازار طرفین و در پی آن انتفاع مصرف کننده نهایی می‌شود. بر همین اساس وی خواستار تشکیل کارگروه‌هایی برای هماهنگی و هم افزایی تولیدکننده‌ها و صاحبان کسب‌وکار‌های اینترنتی شد.

فرشاد زاهد سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص تسهیل و رفع موانع و خلاء‌های کسب‌وکار‌های نوین و بهبود فضای حاکم بر آن‌ها این نوید را داد که اجرایی شدن طرح محیط آزمون (سندباکس) تجارت الکترونیکی که به تازگی مجوز راه اندازی آن به تصویب رسیده، بسیاری از مشکلاتی که ناشی از به‌روز نبودن قوانین حاکم بر تجارت الکترونیکی بوده است را مرتفع می‌سازد.

وی افزود: مهمترین ماموریت و رسالت طرح یکشنبه‌های تجارت الکترونیکی، پرداختن به تدوین راهکار عملی برای اجرایی شدن پیشنهادات و دیدگاه‌های صاحبان کسب‌وکار‌های الکترونیکی است.

زاهد همچنین این اطمینان را داد که برای تحقق اهداف این نشست‌ها، جلسات متعدد کارگروه‌های تخصصی و فرابخشی بین ذی‌نفعان مختلف برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا