Gerdab.IR | گرداب

مجوز ساخت مراکز داده با تایید چند دستگاه صادر می‌شود

مجوز ساخت مراکز داده با تایید چند دستگاه صادر می‌شود
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۳

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت ساخت مراکز داده جدید نیازمند تعامل دستگاه‌های مختلف برای توسعه زیرساخت‌های آن است.

به گزارش گرداب، حامد منکرسی معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت ارائه مجوز در راستای ساخت مراکز داده جدید توسط سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، اظهار کرد: پس از ابلاغ مصوبه جدیدی که توسط این سازمان انجام شد، درخواست‌های جدید در حال دریافت است.

وی افزود: به دلیل اینکه فرایند‌های داخلی و هماهنگی با مجموعه‌های ذی‌ربط یک موضوع چند بعدی بوده و فقط بحث فنی در این بخش مطرح نیست لذا لازم است هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

منکرسی در خصوص بخش‌های مرتبط با ساخت این مراکز گفت: ساخت مراکز داده جدید زیرساخت‌هایی همچون مباحث جغرافیایی، بحث ترافیک و توزیع ترافیک در کشور، مباحث امنیتی و پدافندی است که همه معیار‌ها باید سنجیده و بررسی شوند که در تعامل با دستگاه‌ها در حال انجام است.

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات در خصوص دستگاه‌های موثر نیز گفت: در حقیقت این دستگاه‌های ذی‌ربط شامل شرکت زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و یک آزمایشگاه فعال در این حوزه است که چند وقت پیش مجوز فعالیت به آن داده‌ایم.

وی در خصوص آزمایشگاه‌های همکار دیگر هم گفت: در حال حاضر پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از این آزمایشگاه‌های فعال است، همچنین پژوهشکده مسکن و شهرسازی نیز یکی دیگر از آزمایشگاه‌هایی است که ساختمان و بحث‌های مربوط به Civil را ارزیابی می‌کند.

منکرسی در پایان خاطرنشان کرد: با تمام شرایطی که ذکر کردم در حال مذاکره هستیم تا ارزیابی‌های این افراد را با سرعت انجام داده و نتیجه را به آنها اعلام کنیم.