Gerdab.IR | گرداب

مستند مرزهای شیشه‌ای (19) + متن

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
 
 
اختصاصی گرداب- نظر به تخصصی و کارشناسی بودن متون استفاده شده در مستند مرزهای شیشه ‌ای (اعم از پلاتو و نریشن) اهم موارد اشاره شده در مستند شماره (19) جهت استفاده بیشتر مخاطبان فرهیخته تقدیم می ‌شود:
سیطره تفکر صهیونیزم بر فضای رسانه ­ای جهان و سینما و اغلب خبرگزاری ­ها بر کسی پوشیده نیست و امروزه سعی دارد حضور خودش در این فضا را در دو بخش"توجیه نمودن تفکرات غلط خود و تثبیت پایه های رژیم منحوس صهیونیستی" از یک طرف و "حملات فیزیکی و محتوایی به پایگاه های مد نظر در کشورهای اسلامی" به تثبیت برساند. 
صهيونيزم جهانی كه سلطه آشكار و پنهان بين ­المللي را در سر مي ­پرورانند، همواره در تلاشند با انواع و اقسام ابزارهاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي به اهداف از پيش تعيين شده و سازمان يافته خود دست يابند. تنها چيزي كه براي صهيونيزم از اهميت بالايي برخوردار است، نائل آمدن به اهداف خود با هر ابزار و ترفندي است و از آن جا كه مي دانند بدون تغيير در باورهاي فرهنگي، ملي و معنوي ديگر جوامع، دستيابي به اين اهداف امكان ندارد در تكاپو هستند تا با تغيير باورها و ارزشهاي انساني، همچنين تخريب اعتقادات مذهبي ملت ­ها به اين مهم دست يابند. در واقع تمامي اين امور جز با بهره ­گيري از ابزارهاي رسانه ­اي كه در سلطه صهيونيزم قرار گرفته ­اند، ميسر نمي ­شود.

تداوم فشارهای نظامی و تحریم ­های علیه ایران از سوی نظام سلطه در طول سه دهه اخیر نتوانسته است آنها را به اهداف خود برساند و از این رو توجه و تمرکز خود را بر روی شیوه­ های نرم قرار داده­ اند و در ادامه سیطره خود بر رسانه ­های دیداری و تولیدات سینمایی، از فضای مجازی به عنوان رسانه ­ای تأثیرگذار در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده می­ کنند.

 در این میان بنگاه صهیونیزم جهانی به عنوان دشمن شماره یک جهان اسلام، کشور ایران را در صدر حملات خود در این فضا قرار داده و با برنامه ­ریزی صحیح و با صرف هزینه­ های سنگین سعی در ایجاد تغییرات در فضای فرهنگی و اجتماعی کشور دارد.

حمایتهای مالی مستقیم و غیر مستقیم از جریانهای گوناگون در راه ­اندازی و مدیریت سایتهای اینترنتی در فضای مجازی از جمله اقداماتی است که شبکه اختاپوسی صهیونیزم در سراسر جهان برای ترویج افکار خود و در جهت قبح شکنی و اباحه ­گری به انجام می­ رساند که کشورهای اسلامی به خصوص ایران به عنوان اصلی ­ترین هدف این حملات مطرح می­ باشد.

حضور صهیونیزم جهانی در فضای سایبری حضوری کاملا سازمان یافته و برنامه ­ریزی شده است و برنامه ­ریزان این تفکر با رصد این فضا و یافتن خلأ­ها، ضعفها و نقاط آسیب­ پذیر، در این محل­ ها حضور یافته و در صدد دستیابی به اهداف خود هستند.
دخالت یهودیان در صنعت هرزه ­نگاری در ایالات متحده، دارای تاریخ و پیشینه طولانی است به نحوی که بسیاری از دلالان و معامله­ گران هنر و ادبیات شهوانی در تجارت کتاب بین سالهای 1890تا1940 یهودیان مهاجری دارای ریشه و اصل و نسب آلمانی بودند. همچنین یهودیان صهیونیست از دهه 60 میلادی به عنوان اصلی ترین فعالان صنعت پورنو­گرافی در سینما و امروزه در فضای مجازی مطرح هستند که تمام آنها با هدف مقابله و مبارزه با ادیان الهی و با دست آویز قرار دادن آزادی انسان­ ها به این کار شنیع اشتغال دارند. 
تشخیص نقاط آسیب­ پذیر در جوامع گوناگون به خصوص ایران و تمرکز حملات خود بر روی همین نقطه ضعفها از جمله علل موفقیت نسبی دشمنان در برخی موارد است. ترویج و توسعه سایتهای مبتذل و مستهجن و حمایت از تولید­کنندگان محتوای انحرافی به زبان فارسی از جمله اقداماتی است که با هدف تخریب بنیانهای فرهنگی- اسلامی و بی ­هویت نمودن افراد به خصوص جوانان صورت می­ گیرد.

"هاگانا" پروژه صهيونيستي جهت ترويج فساد و بي ‌بندوباري و راه اندازي پايگاه‌ هاي مستهجن در فضاي مجازي و محو كليه آثار اسلامي در اينترنت است. هاگانا نام یک سازمان شبه نظامی تشکیل شده از سوی شهرک ­نشینان صهیونیست بود که در سال ۱۹۲۱ تشکیل شد که در آن زمان به طور سری و با هدف تهاجم به زمین و کارگران و سربازان بود. این پروژه بعد از 60 سال از توقف آن یعنی در سال 1948 میلادی، از دو سال قبل در آمریکا فعالیت خود را آغاز نموده و هدف اصلی خود را شناسایی وب سایتهای اسلامی، تلاش برای تعطیلی آنها از طریق اعمال فشار بر میزبان ­ها و انجام حملات هکری علیه سایت های اسلامی قرار داده است. حمایت از ایجاد سایتهای ضد اخلاقی و سیاسی علیه حکومتهای اسلامی و پشتیبیانی فنی و مالی از این سایتها از دیگر اقدامات هاگانا به شمار می­ رود.

سوء استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی معروف برای دستکاری نتایج حاصل از جستجوی کلمات، مبنی بر حذف نتایجی که بر خلاف اهداف صهیونیزم است و همچنین بهره­ گیری از شبکه ­های اجتماعی و وبگاه ­های مشارکتي برای ترویج اطلاعات کذب و جعل تاریخی در مورد رژیم صهیونیستی و تخریب چهره اسلام از دیگر اقدامات آنها در فضای مجازی است.