Gerdab.IR | گرداب

نگرانی آمریکا از حملات تازه هكرهای ناشناس

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۰

وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته بولتن امنیتی تازه ای را منتشر کرد و نسبت به امکان حملات تازه گروه هکری ناشناس برای نفوذ به زیرساخت های سایبري دولت آمریکا هشدار داد.

به گزارش گرداب به نقل از پی‌سی ورلد، وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته بولتن امنیتی جدیدی را منتشر کرد و نسبت به امکان حملات تازه گروه هکری ناشناس برای نفوذ به زیرساخت های سایبري دولت آمریکا هشدار داد.

 بر اساس اطلاعات مندرج در این بولتن که از سوی مرکز NCCIC وابسته به این وزارتخانه منتشر شده، سرویس های مالی و شرکت های تجاری ارائه دهنده خدمات مالی بیش از دیگر نهادهای دولتی در معرض خطر هستند و شرکت های خصوصی که در این زمینه با دولت آمریکا و کاخ سفید همکاری می کنند باید کاملا هوشیاری خود را حفظ کنند.

یکی از نکات جالبی که در این گزارش درج شده احتمال همکاری برخی کارکنان ناراضی این شرکت ها و موسسات دولتی با هکرهای گروه ناشناس است. لذا در بولتن یاد شده از مدیران این موسسات خواسته شده تا نهایت تلاش خود را برای شناسایی کارکنان ناراضی و افرادی که با ایدئولوژي گروه ناشناس همدردی می کنند به عمل آورند.

گروه ناشناس به تازگی پیام هایی را بر روی اینترنت منتشر کرده و از کارکنان ناراضی فعال در شرکت های مالی طرف قرارداد با دولت آمریکا خواسته است تا اطلاعات خود را در اختیار این گروه هکری قرار دهند و امکان دسترسی به شبکه های آنها را فراهم کنند.

به ادعای وزارت امنیت داخلی آمریکا این تلاش ها هنوز به نتیجه نرسیده، اما هیچ بعید نیست در آینده به نتیجه برسد.

منبع: فارس