Gerdab.IR | گرداب

افزایش نگرانی‌ها از نقض حریم خصوصی کاربران در آمریکا

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۰

طرح های متعدد آمریکا برای استراق سمع از کاربران اینترنت نه تنها باعث نگرانی کاربران اینترنت و سازمان های مدنی مدافع حقوق کاربران شده بلکه برخی نهادهای دولتی آمریکا را هم نگران کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از "پی‌سی ورلد"، طرح های متعدد آمریکا برای استراق سمع از کاربران اینترنت نه تنها باعث نگرانی کاربران اینترنت و سازمان های مدنی مدافع حقوق کاربران شده بلکه برخی نهادهای دولتی آمریکا را هم نگران کرده است.

اداره ذی‌حسابی دولت آمریکا معتقد است اقدامات وزارت امنیت داخلی آمریکا هم ناقض حریم شخصی کاربران است و هم با سیاست گذاری های از قبل مشخص شده و مورد توافق قرار گرفته همخوانی ندارد.

در این گزارش که دیروز منتشر شد، سوالات متعددی هم در مورد کارآیی این سیاست ها منتشر شده و تصریح شده فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه باید مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گیرد زیرا در حالی که هدف از اعمال این سیاست ها مبارزه با به اصطلاح تروریسم است در عمل حجم زیادی از اطلاعات شخصی کاربران مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا ارزیابی خود از اجرای دو برنامه استراق سمع و بررسی امنیتی را هنوز به اداره ذی‌حسابی آمریکا ارائه نکرده که این هم تخلفی قابل توجه محسوب می شود.

منبع: فارس