Gerdab.IR | گرداب

اقدام ضدایرانی گوگل پس از گزارش آمانو

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۰

بعد از انتشار گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، موتور جستجوی گوگل در اقدامی به عنوان بازوی تبلیغاتی تنظیم‌کنندگان اصلی گزارش وارد عمل شده و تصاویری از تأسیسات هسته‌ای ایران منتشر کرده و آنها را محل تولید سلاح‌های هسته‌ای خواند.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه "ایندیا تایمز"، موتور جستجوی گوگل تصاویری از تأسیسات هسته‌ای ایران در دو شهر اراک و نطنز منتشر کرده است.
 
این اقدام سوال برانگیز گوگل پس از گزارش سیاسی آژانس که بسیاری بر این باورند از سوی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا تنظیم شده است، صورت گرفته و در واقع این‌گونه تصور می‌شود که گوگل به عنوان بازوی تبلیغاتی تنظیم کنندگان اصلی این گزارش وارد عمل شده است.

گوگل آخرین بار این تصاویر را در اکتبر سال 2010 به روز کرده بود و حال به فاصله کوتاهی بعد از انتشار گزارش مغرضانه آژانس و در راستای دامن زدن به جنجال خبری بر ضد ایران تصاویر یاد شده را به روز کرده و در دسترس همگان قرار داده است.

گوگل پیش از این نیز در اقدامی در راستای همراهی با جریان فتنه در روز 22 بهمن سال 1388 تصاویر ماهواره ای جدید از میدان آزادی را منتشر کرده بود. فتنه گران مدعی بودند که در این روز در میدان آزادی تجمع می کنند که با حضور گسترده مردم انقلابی فرصت عرض اندام پیدا نکردند.

موتور جستجوی گوگل معمولا هر شش ماه یک بار تصاویر ماهواره ای خود را به روز می کند و به علت مخالفت برخی دولت ها و به خصوص رژیم صهیونیستی تصاویر ماهواره ای حساس تاسیسات هسته ای و نظامی آن را از سرویس نقشه گوگل حذف کرده است.


منبع: فارس