Gerdab.IR | گرداب

آموزش "سوپرجاسوسان" سیا با بازی‌های ویدئویی

تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۰

سازمان جاسوسی آمریکا در صدد است که با کمک بازی‌های رایانه‌ای و قرار دادن کارآگاهان در فضاها و موقعیت‌های مختلف، سوپرجاسوسان با عملکرد بهتر تعلیم دهد.

به گزارش گرداب، مجله "وایرد" به قلم "کیتی دروموند" می‌نویسد: عوامل جاسوسی آمریکا به اندازه کافی اقدامات نادرست و بحث برانگیز انجام داده‌اند: سقوط دیوار برلین، پناهگاه هسته‌ای عراق و اشتباهات مداوم در افغانستان تنها شماری از آنها است. در نتیجه عوامل جاسوسی به امید بهبود بخشیدن به توانایی‌های پیشگویی تحلیلگران در حال معرفی یک تاکتیک جدید آموزشی هستند: بازی‌های ویدئویی.
 
بهبود قضاوت بی‌طرفانه و عقلایی کارآگاهان
هفته گذشته گروه تحقیقاتی "بلو اسکای" متعلق به انجمن "اینتل"، آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته جاسوسی (Iarpa)، مبلغ 10 میلیون و 500 هزار دلار به "ریتون بی بی ان تکنولوژی" برای آغاز کار بر روی پروژه "سیریوس" پرداخت کرد.

 هدف‌ اصلی برای خلق مجموعه ای تحت نام "بازی‌های سیریوس" این بود با بهبود قضاوت بی‌طرفانه و عقلایی جاسوسان، در زمان مواجه شدن با سناریوهای پیچیده و فرهنگ‌های بیگانه به آنها کمک کند.
 
جلوگیری از پیش‌داوری‌های نادرست جاسوسان
"سیریوس" آخرین اقدام در سلسله تلاش‌های"Iarpa" برای غلبه بر پیش‌داوری‌های ناخودآگاه انسان است، آن تصورات و اندیشه‌های جزئی که به سادگی می‌توانند، در جایی که تصمیم گیری اهمیت دارد، به خطاهای سیستماتیکی، تصفیه نگرش‌ها، شکل دادن به تصورات و تحمیل جایگزین‌ها منتهی شوند.
 
جاسوسان می‌آموزند که احساساتشان را کنار بگذارند
اما سال‌ها به طول خواهد انجامید تا تحقیق سرمایه گذاری شده "Iarpa" به یک نرم افزار پیشگویی و یا فهمیدن این موضوع که آیا می‌توان به ذهن و اندیشه توده مردم اطمینان کرد یا خیر، بیانجامد.

این مسئله دلیل اینکه چرا آژانس توجهش را بر عاملان جاسوسی نیز معطوف می‌کند را شرح می‌دهد.
این سری جدید بازی‌ها که انتظار می‌رود تا سال 2015 پایان پذیرند، یک همکاری فراگیر بین "طراحان بازی، روانشناسان شناختی و کارشناسان تجزیه و تحلیل اطلاعات" برای ایجاد "محیط‌های سرگرم کننده" خواهد بود، جایی که جاسوسان می‌آموزند احساساتشان را از معادلات خارج کنند و عملکردشان در حدس و پیش بینی تقویت کنند.

منبع: فارس