Gerdab.IR | گرداب

فیس بوک؛ میزبان کنفرانس روند سازش خاورمیانه

تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

ابومازن، کلینتون و پرز به عنوان میهمان در فضای مجازی روند سازش را پیگیری می کنند. این کنفرانس برای آموزش نسل آینده خاورمیانه طراحی شده است.

به گزارش گرداب، "محمود عباس" (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا و "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی از طریق شبکه اجتماعی فیس‌بوک روند سازش را پیگیری کردند.

"اوری سافر" مدیر مرکز صلح پرز با اعلام این خبر مدعی شد: «اولین کنفرانس صلح ازطریق شبکه مجازی و با حضور تعداد زیادی از جوانان عربی و یهودی از روز دوشنبه آغاز شد و تا روز سه شنبه (امروز) ادامه خواهد یافت.»

"یدیعوت احارنوت" نوشت: در این کنفرانس فرضی علاوه بر ابومازن، کلینتون و پرز ، "پپ گواردیولا" سرمربی تیم فوتبال بارسلونا، "دیوید استرن" رئیس فدراسیون بسکتبال آمریکا و "شارون استون" هنرپیشه زن آمریکایی از طریق ویدئو کنفرانس و یا ایمیل مشارکت دارند.

سافر درباره اهداف چنین اقدامی افزود: «این کنفرانس مجازی برای تعیین جدول دستور کار برای نسل آینده خاورمیانه برپا شده و ما در نظر داریم به آموزش رهبران گروه‌ها و جنبش‌های جوانان منطقه برای چگونگی دستیابی به صلح بپردازیم.»

صفحه روند سازش در خاورماینه در سایت فیس‌بوک به وسیله گروهی صهیونیستی موسوم به (یالا) تاسیس شده است و به ادعای رئیس مرکز صلح پرز تاکنون 37000 عضو پیدا کرده است.   

منبع: قدسنا