Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 9؛

تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۰

FBI جابز را تحت نظر داشت/ معادله "عشق" در گوگل/ دستمزد زوکربرگ/ تغییر چهره ویندوز/ کیف پول گوگل در خطر است!/ اولین نسل بازی‌های چشمی/ استقبال فیس‌بوک از هکرها/ رصد اینترنتی ماهواره نوید و...

به گزارش گرداب، آنچه در مقابل دیدگانتان قرار دارد نهمین شماره از بسته خبری "حاشیه‌های وب" گرداب است. بفرمائید؛ نوش جان!
 
ضربان قلبتان از اطلاعات شما محافظت خواهد كرد
دانشمندان تایلندی می‌کوشند شیوه‌ای ابداع کنند که در آن ضربان قلب جای گذرواژه‌ها و رمزهای عبور را می‌گیرد. در این روش کاربران کف دست خود را برای چند لحظه بر روی یک دستگاه نوارقلب قرار می‌دهند و این دستگاه با تشخیص الگوی منحصر به فرد ضربان قلب هر کاربر از آن به عنوان رمز عبور استفاده می‌کند. شاید با این روش دیگر نگران هک شدن حساب‌ها و دزدیده شدن اطلاعات خود نخواهیم بود.

نرم‌افزاری که زمان خوردن قهوه را تشخیص می‌دهد
بسیاری از افراد نمی‌دانند که قهوه و لیموناد باعث اختلال در خواب می‌شود و ممکن است روی سیستم عصبی آنها تاثیر بگذارد.
نرم افزار"Caffeine Zone" زمان خوردن کافئین را به لحاظ تقویت روانی به افراد توصیه می‌کند و مواقعی را که ممکن است باعث ایجاد اختلال در خواب آنها شود را هشدار می‌دهد و اطلاعاتی درباره مصرف کافئین و تاثیر آن در طول زمان به کاربر می‌دهد.

معادله "عشق" را در گوگل جستجو کنید
جستجوی معادله‌ای ویژه در موتور جستجوی گوگل که از قابلیت تجزیه فرمولهای ریاضی برخوردار است، نمودار این فرمول را که به معادله "عشق" شهرت پیدا کرده نمایش خواهد داد.
sqrt(cos(x))*cos(300x)+sqrt(abs(x))-0.7)*(4-x*x)^0.01, sqrt(6-x^2), -sqrt(6-x^2) from -4.5 to 4.5
این معادله به منظور نمایش دادن فضایی در میان یک دایره یا مثلث طراحی نشده است، بلکه فضایی انتزاعی را نمایش می‌دهد که می‌توان آن را مرزهای قلب انسان توصیف کرد.


FBI جابز را تحت نظر داشت 
"اف.بی.آی" در سایت خود پرونده‌ای 191 صفحه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد شاید استیو جابز در کمد خود تنها رویاها، ایدئولوژیها و جذبه‌های خود را پنهان نمی‌کرد بلکه داستانهایی از مصرف مواد مخدر و رفتارهای ناجوانمردانه و غیرصادقانه‌ای را هم مخفی کرده بوده است.
در این پرونده 15 نفر از دوستان، همکاران و کارمندان جابز از او به عنوان "مردی که آماده تحریف واقعیت و دور زدن حقیقت برای رسیدن به اهداف خود است" یاد کرده‌اند.
 
یک میلیارد گوشی هوشمند در جهان تا سال 2016
تا سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند در سراسر دنیا مورد استفاده کاربران قرار خواهد گرفت.
يافته‌هاي "فورستر" نشان می‌دهد بيش از ۳۵۰ میلیون از این یک میلیارد گوشی هوشمند برای مقاصد کاری و تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هشدار داده است که رشد شتابنده استفاده از فناوری همراه مشکلات زیادی را نیز در زمینه امنیت و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به همراه خواهد داشت.
فیس‌بوک به موسس و مدیر عامل خود سالیانه چقدر دستمزد و پاداش می‌دهد؟
مدیرعامل و موسس 27 ساله فیس‌بوک، زوکربرگ،  علاوه بر دستمزد 500 هزار دلاری که از شرکت می‌گیرد، پاداشی به ارزش 225 هزار دلار، یعنی 45 درصد از حقوق خود را نیز دریافت می‌کند. برگه استخدامی او به تاریخ 17 می سال 2005 است، یعنی در همان سال‌هایی که فکر فروختن فیس‌بوک به یک شرکت بزرگتر در ذهنش شکل گرفته بود.
 
ویندوز تغییر چهره می‌دهد
مایکروسافت قصد دارد که لوگوی ویندوز را همزمان با عرضه عمومی ویندوز ۸ تغییر دهد، به این ترتیب زمان خداحافظی با لوگوی رنگی ویندوز که از زمان عرضه ویندوز 3  در سال 1990 آن را می‌شناسیم فرا رسیده است.
این لوگوی جدید ترکیبی از تصویر گرافیکی یک رایانه لوحی و دکمه restart است. در واقع مایکروسافت می‌خواهد با تغییر لوگو این پیام را به کاربرانش بدهد که فصل جدیدی از تاریخ ویندوز آغاز شده است.
 

رصد اینترنتی ماهواره نوید علم و صنعت امکانپذیر شد
ردیابی به هنگام ماهواره ملی نوید علم و صنعت که صبحگاه روز جمعه 14 بهمن ماه سال جاری با موفقیت به فضا پرتاب شد، از طریق سایت http://www.n2yo.com امکان پذیر شد.
علاقمندان برای ردیابی به هنگام ماهواره نوید می توانند با مراجعه به سایت مذکور ضمن کلیک روی کلمه NAVID، موقعیت آنلاین ماهواره نوید را ملاحظه کنند.
این ماهواره هم اکنون روی اقیانوس آتلانتیک جنوبی قرار دارد.

گوگل خدمات رایانش ابری ارائه می‌کند
شرکت گوگل به زودی خدمات جدیدی در حوزه رایانش ابری راه‌اندازی خواهد کرد که "گوگل درایو" نامیده می‌شود. گوگل این خدمات را به قیمتی پایین‌تر از قیمت‌های رایج این خدمات در بازار، هم بر روی رایانه‌های شخصی و هم بر روی فناوری‌های همراه عرضه کند.
گوگل قصد دارد با سه شرکت "دراپ باکس"، "باکس"، "شوگارسینکگ وارد رقابت شود؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود خدمات خود را به قیمت ارزان تری به کاربران عرضه کند.
 

 
در خواست اتحاديه اروپا از گوگل
اتحادیه اروپا از گوگل خواسته اجرای قوانین جدید حریم شخصی‌اش را به تعویق بیاندازد. اروپا گفته، می‌خواهد تأثیر قوانین جدید را  بر اطلاعات شخصی شهروندان حوزهٔ یورو بررسی کند.
گوگل تنها به یک ایمیل در جواب اکتفا کرده که قبلاً با مقامات مرتبط با حفظ حریم شخصی جلساتی داشته و آن‌ها را از این تغییرات مطلع کرده است و  آمادگی پاسخ به سؤالات را دارد، اما اجرای این تغییرات را به تعویق نخواهد انداخت.
 
اولین نسل بازی‌های چشمی
"توبی" اخیراً یک بازی روانه بازار کرده که کاربران می‌توانند در آن به کمک حرکات چشم خود بازی کنند.
در بازی "Eye Astroides"، کاربران باید با چشمان خود از زمین محافظت کنند، بدین ترتیب که باید با نگاه کردن به یک توده ستاره‌ای که بر روی رایانه به نمایش در می‌آید، شهاب سنگ‌ها و اشیا فضایی را که ممکن است با زمین برخورد کند، بیابند و با نگاه کردن به اشیا آن‌ها را نابود کنند.
 

 
رویای کیف پول گوگل در خطر است
شرکت امنیتی "Zvelo" یک آسیب امنیتی جدی را در سیستم رمزعبور "والت" کشف کرد. این شرکت دریافت که دزدان تلفن‌های هوشمند می‌توانند به صورت بالقوه به کد پین سری والت کاربر دسترسی داشته باشند. گفته شده چنین مشکلی تنها برای موبایل‌هایی پیش می‌آید که اندروید آنها Root شده باشد اما وبلاگ موبایل "TheSmartphone Champ"  کشف کرد که دستگاه‌های روت نشده هم برای کار با والت در معرض خطرات بالقوه‌ای قرار دارند.
 
تصویری از یک تلفن همراه ابری
یک شرکت تایوانی در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا از تلفن همراه هوشمندی رونمایی می‌کند که به جای حافظه داخلی از یک فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کند.
این تلفن همراه هوشمند که "Acer CloudMobile" نام دارد، اولین تلفن همراه هوشمندی است که برپایه فناوری AcerCloud عمل می‌کند.
این فناوری به این دستگاه اجازه می‌دهد که به جای نیاز به حافظه داخلی از یک فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده کند.
 


فیس‌بوک به استقبال هکرها می‌رود 
زوکربرگ با آغوش باز به استقبال هکرها می‌رود و گفته که این کمپانی علاقه فراوانی به آزادی و نوآوری و خلاقیت‌های بی حد و مرزی دارد که سایر کمپانی‌ها را محدود کرده است.
"آندری الکساندرسکو"، مهندس تحقیقات فیس‌بوک، اخیرا به مجله "Server-Side" گفته که این وب سایت در نظر دارد بخشی از کدهای زیر ساختی و اصلی نوشته شده به زبان C++ فیس‌بوک را در سال آینده منتشر کند.
 
نخستین جوازهای کسب فروشگاه اینترنتی اسفند ماه امسال صادر می‌شود
با تایید رسته فروشگاه‌های اینترنتی، صدور پروانه کسب برای فعالان در این حوزه از سوی دولت عملیاتی شد.
قرار است پس از رسیدن تعداد دارندگان پروانه کسب به حد نصاب لازم، انتخابات برای تاسیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های اینترنتی انجام شود. قرار بوده اتحادیه کشوری فروشگاه‌های اینترنتی به عنوان مسئول صنفی، وظایفی همچون اعطای "SSl" داخلی و "لوگوی اعتماد" که تایید کننده اعتبار فروشنده در فضای اینترنت خواهد بود را به عهده بگیرد.


كنترل افسردگي و اعتياد با تلفن همراه!
محققان اميدوارند در آينده نزديك با استفاده از فناوري تلفن همراه هوشمند، استرس و افسردگي افراد را اندازه‌گيري كنند.
در سيستمي به نام "iHeal" حسگرهاي زيستي براي اندازه‌گيري فعاليتهاي بدني و... در داخل يك دستبند كوچك تعبيه می‌شود و اطلاعات لحظه‌اي به تلفن همراه ارسال شده و داده‌ها از لحاظ سطح استرس مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌گيرند. همچنین اطلاعاتي در خصوص وضعيت سلامتي و داروهاي مصرفي فرد در تلفن همراه ذخيره می‌شود.
 
مؤسس فیس‌بوک ثروتمندترین جوان دنیا 
مدیرعامل فیس‌بوک که تصمیم گرفته سهام عمومی این شبکه اجتماعی را برای اولین بار وارد بورس کند، خود ۲۸.۴ درصد از سهام ۱۰۰ میلیارد دلاری این شرکت را در اختيار دارد.
افزایش ۲۸.۴ میلیارد دلاری دیگر به ثروت زوکربرگ او را به نهمین ثروتمند دنیا تبدیل خواهد کرد.
در میان صد ثروتمند برتر دنیا فقط "لری پیج" و "سرگی برین" -مؤسسان گوگل- کمتر از ۴۰ سال سن دارند.
 

در سال گذشته دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه دو برابر شده است
در 12 ماه گذشته دسترسی به اینترنت از طریق گوشی‌های تلفن همراه دو برابر شده و به 8.5 درصد در سراسر جهان رسیده است.
بر اساس یافته‌ها دسترسی به اینترنت از طریق گوشی‌های تلفن همراه در 4.3 درصد در ژانویه 2011 به 8.5 درصد در پایان سال افزایش یافته است. این رقم در ژانویه 2010 چیزی در حدود 1.7 درصد بوده است.
 
با دوکومو به زبان خودتان با هرکسی که زبان شما را نمی‌داند صحبت کنید
مترجم تلفنی "Docomo" یک سرویس جدید مبتنی بر "Cloud" است. در این سرویس جملاتی که بین دو نفر رد و بدل می‌شود به وسیله یک سیستم ترجمه که در بین خطوط ارتباطی دو نفر قرار گرفته، تفسیر شده و به زبان قابل فهم برای طرف مقابل ارسال می‌شود. متوسط زمان تفسیر و ارسال جملات به طرف دیگر خط تلفن حدودا 2 ثانیه طول می کشد.

 
گوگل یک "وسیله سرگرمی" تولید می‌کند
گوگل در حال توسعه یک محصول جدید در زمینه سرگرمی است. کاربرد اولیه این محصول، پخش موسیقی در فضای داخلی ساختمان است.
گوگل تاکنون جزئیات زیادی از این دستگاه مرموز منتشر نکرده و تنها اعلام نموده که این دستگاه از طریق وای-فای به دستگاه‌های الکترونیکی موجود در خانه وصل می‌شود و فرمان‌های خود را نیز از طریق بلوتوث به سایر دستگاه‌ها منتقل می‌کند.