Gerdab.IR | گرداب

خبرهای داغ گوگل پلاس؛ جریان هدفمند گوگل بر ضد ایران

تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

مدیران گوگل از خبرهای داغ برای انتشار محتوای مورد نظر خود به عنوان اخبار محبوب در شبکه‌ اجتماعی استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب، کاربران شبکه اجتماعی "گوگل" با عنوان "گوگل پلاس" (+G) در هنگام استفاده از این سرویس با محتوایی به نام خبرهای داغ در +Google مواجه می شود که در نگاه اول به نظر می رسد، این خبرها با توجه به  اقبال استفاده کنندگان از این شبکه مشخص می شوند اما روند موجود در این خبر ها باعث ایجاد سوالات بسیاری در ذهن مخاطبین گوگل شده است. کمتر کسی از کاربران به صفحه خبر های داغ مراجعه کرده و درباره قوانین آن آگاهی دارند.

هنگامی نشانگر را بر روی علامت سوال بالای یکی از خبر های داغ می بریم تصویر زیر ظاهر شده و عبارت: "این پست در + Google محبوب است…" قابل مشاهده است. مفهومی که این جمله به ذهن مخاطب متبادر می کند، محبوبیت محتوای منتشر شده از سوی دیگر کاربران و میزان باز نشر آن در فضای این شبکه اجتماعی است.

اما در بخش بیشتر بدانید صفحه خبرهای داغ در گوگل قوانین این صفحه به شرح زیر است:

"هنگام مشاهده پست‌ها در جریان خود، ممکن است بخشی با عنوان "خبرهای داغ در +Google" را مشاهده کنید. این بخش محتوای برگزیده‌ای را که به عنوان یک محتوای نمونه، جالب و مناسب تصور می‌شود، مشخص می‌کند: به شما اطلاعات گوناگون و مفیدی را نشان می‌دهد."

این قوانین به همراه انتخاب جهت دار محتوای منتشر شده در این بخش در مخالفت با نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت از فتنه سبز و یا مفاهیم غیر اخلاقی، دشمنی و عناد شبکه اینترنتی گوگل را با ملت ایران بار دیگر روشن می کند.

خبر‌های داغ برای تمامی استفاده کنندگان از این شبکه فرستاده می‌شود و نیازی به فعال کردن گزینه‌ای برای دریافت آن‌ها نمی‌باشد و مدیران گوگل از آن برای انتشار محتوای مورد نظر خود به عنوان اخبار محبوب در شبکه‌ اجتماعی استفاده می کنند. در حالی که محتوای تولید شده به وسیله بدنه واقعی استفاده کنندگان فارسی زبان این شبکه اجتماعی هرگز از زیر تیغ سانسور این شبکه رد نمی‌شود. به طوری که نوشته‌هایی با بازنشر بیش از ۵۰ مورد و تائیدهای بیش از ۱۰۰ نفر نیز هیچ گاه به بخش اخبار داغ گوگل پلاس راه نمی‌یابند و از آن طرف، در هر مورد داغی می‌توان مطلبی علیه حکومت ایران و یا علیه آموزه‌های دینی و اخلاقی پیدا کرد.

لازم به ذکر است کاربران می توانند با مراجعه به صفحه خبرهای داغ نمایش آن ها را برای فضای شخصی خود محدود کرد.

منبع: تریبون مستضعفین