Gerdab.IR | گرداب

"نمای‌ خیابانی گوگل" قربانی می‌گیرد

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

یک روستایی، که در حیاط منزل خود بوده می‌گوید که اتومبیل گوگل در همین حالت از او عکاسی کرده و تصویر وی در این شرایط هم اکنون بر روی اینترنت قابل مشاهده است.

به گزارش گرداب، سرویس "نمای‌ خیابانی گوگل" که مشاهده تصاویر شهرها و خیابان های مختلف را ممکن می کند به سبب نقض حریم شخصی یک فرانسوی خبرساز شد.

این سرویس که بارها مدیران گوگل در کشورهای مختلف دنیا را به دادگاه کشیده باز هم جنجال آفریده و این بار یک روستایی فرانسوی از این شرکت به علت نقض حریم شخصی خود شکایت کرده است.

این فرد که در حیاط منزل خود بوده می گوید که اتومبیل گوگل برای تهیه عکس های سرویس نمای خیابانی در همین حالت از او عکاسی کرده و تصویر وی در این شرایط هم اکنون بر روی اینترنت قابل مشاهده است.

این مرد روستایی می گوید انتشار این تصویر بر روی اینترنت باعث شده همه ساکنان روستای "Maine-et-Loire" در شمال غربی فرانسه او را به مسخره بگیرند و وی را دست بیاندازند.

وی با شکایت به دادگاه خواستار دریافت غرامت 10 هزار یورویی شده و می گوید گوگل را وادار خواهد کرد به حریم شخصی او احترام بگذارد. این مرد هم چنین از گوگل خواسته هر چه سریع تر این عکس را از خدمات نمای خیابانی خود حذف کند.

منبع: فارس